Het haar. Opgesloten in het paradijs. Week 4.


Mijn vriendin appt me. Ze schrijft: ‘Zit je haar nog goed? Bij mij wel’. Ze stuurt een foto van zichzelf aan de keukentafel. Haar man -bril op- knipt geconcentreerd aan haar krullen. Het coronavirus brengt ons hilarische taferelen nu de kappers niet mogen werken en ons haar maar doorgroeit. Ik kijk naar de haren van mijn man. Groeit het al over zijn boord? Heeft hij al een ‘matje’? Hij bemerkt mijn begerige blik en rent vlug weg. Hij heeft geen belangstelling voor mijn kappers aspiraties!

Dan maar de tuin in. De heg heeft immers ook heel veel ‘haar’. Die moet nodig geknipt. Terwijl ik met de heggenschaar bezig ben, kijk ik nog eens kritisch naar de tulpen die achter de haag groeien. Die tulpen…daar is iets mee dat me niet zint. 

Ik had een combi van lila en paarse tulpen bedacht. Met als accent kleur, de hardroze tulpen ‘Caravaggio’. Ik weet dat hardroze tulpen overheersend kunnen zijn. Daarom heb ik 250 lila/paarse tulpen besteld en slechts 80 hardroze tulpen. Perfect in balans. Maar eenmaal aan het bestellen bedacht ik dat er best nog wat vroegbloeiende hardroze tulpen bij konden…. Had ik dat maar niet gedaan. Ik had moeten weten dat dit rood van ‘Lady van Eijk’ te dominant zou worden. Maar de begeerte van een tuinvrouw…….

En zo ging ik de mist in. Want ‘Lady van Eijk’ is niet alleen hoger dan de lila tulpen, maar heeft daarbij ook HEEL grote bloemen! Ze zijn wel zo groot als mijn hand! Nu ik naar deze border staar weet ik wat me te doen staat. 

Ik knip en knip en knip…. 

Alle ladies gaan in de vaas. Want, als ik eenmaal begin, ben ik niet meer te stoppen. Jullie begrijpen nu zeker wel waarom mijn man zijn haar niet door mij durft te laten knippen! 

Fijne week en blijf gezond.
Hetty
Nieuwe volgers van harte welkom en veel leesplezier.
De film van de achtertuin met lila en hard roze tulpen.
T 'Candy Prince', T 'Blue Diamond' en T 'Carravaggio' en 'Lady van Eijk'
De tulp 'Lady van Eijck' is zo groot..... 
T 'Candy Prince', T 'Blue Diamond' en T 'Carravaggio' en 'Lady van Eijk'
Het is gewoon teveel. 
T 'Candy Prince', T 'Blue Diamond' en T 'Carravaggio' en 'Lady van Eijk'
Achtertuin voordat ik er de hoge tulpen uit knipte.
T 'Candy Prince', T 'Blue Diamond' en T 'Carravaggio'
Hier de combi zoals ik het me voorstelde....
T 'Candy Prince', T 'Blue Diamond' en T 'Carravaggio'
Nu is het in balans. T 'Candy Prince', T 'Blue Diamond' en T 'Carravaggio'.
De border en de geknipte haag. 
Zelfs in een vaas zijn ze erg aanwezig!

Comments:
Lisa: I see it is still cold in your garden. Hope to see some sunshine soon to warm the soil.
Jan: Zoveel Narcissen nog in bloei! Ik herken sommige die ik ook heb.
Zem: De clusiana tulpjes zijn zo schattig. Ik vind het net vogelbekjes die open gaan in de zon!
Marijke: Het is hier ook heel erg droog. Ik heb ook een tractor zoals op jouw foto gezien afgelopen week. Niets dan stofwolken. Maar vandaag... hadden we een bui regen. Blij!


Meer lezen?



Reacties

  1. Oh Hetty you gave me a good laugh. I can see in my minds eye your husband heading for cover. :) I didn't mind those tall tulips. Of course I am not a perfectionist like you. Your garden never disappoints. It is finally warming up here. Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn man durft zijn haar ook niet aan mij toe te vertrouwen.Ik bied het dagelijks aan om het te knippen,maar nee hij wacht op de kapper dat die weer open gaat! Ben benieuwd of hij dan zijn krullen van vroeger weer krijgt ipv zijn stekels?
    De tulpen staan prachtig in je tuin, wat heb je er veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik kan me voorstellen dat je die dominante hardroze tulpen té vond.
    Ga je nu ook nog de bolletjes er één voor één uitpeuteren straks ? ;-)
    Maar het ziet er fantastisch uit in jouw voorjaarstuin.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten