Stilte. Opgesloten in het paradijs. Week 3.

bloeiende perenboom
Wanneer ik donderdag ochtend vroeg door Middelburg loop valt het me op hoe stil het op straat is. Op de markt zijn nog wel wat mensen, maar in de winkelstraten…. Stilte. Dat komt omdat bijna iedere winkel is gesloten. Wanneer ik nauwkeurig de briefjes op de deuren lees, zie ik dat de meeste winkels alleen nog op donderdag, vrijdag en zaterdag open zijn van 11.00u-16.00u. De week voor Pasen, een van de drukste weken van het jaar! Ook in ons dorp is het uitgestorven. Normaal is er rond Pasen een enorme drukte van toeristen die de campings, hotels en B&B’s bevolken. Maar al die bedrijven zijn gesloten. Er komen geen toeristen. Wat rest is stilte.

De tuin daarentegen staat niet stil. De perenboom bloeit. Opeens hebben alle bloemen zich geopend. Echter, dit jaar staan er geen mensen stil om de uitbundig bloeiende boom te fotograferen. Niemand, behalve ik. Dit prachtige voorjaars tafereel wil ik jullie niet onthouden. 

Onder de perenboom aan de straatkant bloeien tulpen in allerlei kleuren. Maar aan de andere kant van de heg, in de tuin, heb ik voor een andere kleur gekozen. Roze tulpen met een zachtgele bodem. Deze tulp heb ik eens op Keukenhof gespot en meteen in mijn boekje opgeschreven. De naam? Tom Pouce. Jullie begrijpen het zeker wel, het water loopt me ervan in de mond. Daartussen staat Allium Cowanii. Deze schattige witte Allium ziet er onschuldig uit, maar denk twee keer na voor je hem koopt, want hij is nooit meer uit te roeien. 

Op de video die ik deze week voor jullie heb gemaakt kunnen jullie het allemaal zien. Dit keer heb ik met een echte camera gefilmd. Ik hoop dat jullie me nu beter kunnen verstaan.

Aan de omgeving zal het niet liggen. Stilte is hier, niets dan stilte.

Fijne week en blijf gezond!
Hetty
Nieuwe volgers van harte welkom en veel leesplezier.

Bekijk de film van deze week.
tulp Tom Pouce
Tulp Tom Pouce met ..........
tulp Tom Pouce
......de schattige, witte Allium Cowanii.  
tulp Tom Pouce
Voor een geweldig effect...... 
tulp Tom Pouce
......heb ik 100 tulpen Tom Pouce aangeplant. 
tulp Tom Pouce
Tulpenhart  van Tom Pouce.
Bloeiende perenboom. 

Tulpen mix aan de straatkant.

My comments op jullie posts:
Lisa: I guess all the sunshine is in the Netherlands. Sorry for you. We enjoy this lovely weather for weeks. I hope you don't have a white Easter!
Jan: bedankt voor de mooie narcissen die je liet zien in je tuin. Er zijn volgens mij ook ouderwetse soorten bij.
LvV: Bedankt voor je vriendelijke toejuichingen!
Marjolein: Helaas, Joop wil niet op de video.

Meer lezen?



Reacties

  1. Dat ziet er prachtig uit. Die perenboom is een mooie blikvanger, ik zou er ook even bij stilstaan mocht ik passeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi al die tulpen in je tuin, Hetty! Die tompoucetulp is er een om te houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, ben ik vandaag toch weer even 'buiten' geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prima, hoor je nu heel goed en lekker die tompouce .
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The tulips with the soft yellow bottom look fabulous with your pear tree. I can see why people would like to take their picture under your pear tree. It is so beautiful...on both sides of the fence. I like the little white alliums mixed in with them even though they are a nuisance.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk om weer even "met je mee te lopen".
    De perenboom is een absolute schoonheid: wat een bloesemweelde.
    En die pracht aan tulpen: heel mooi, Hetty!
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten