Afstand. Opgesloten in het paradijs. Week 1

tulipa Infinity
Mijn man en ik proberen zo min mogelijk contact met anderen te maken. We hebben onszelf opgesloten. Opgesloten in ons tulpen paradijs. Eén keer in de week ga ik naar de supermarkt. Daar wordt een vreemd spel gespeeld. Het lijkt wel wat op ‘tikkertje’. Niemand wil getikt worden en iedereen doet mee. Schichtig springen mensen opzij als je in de buurt komt. Het heeft wel iets komisch als je niet over de oorzaak nadenkt. 

Het coronavirus heeft alles gestopt. Afspraken waar ik me op verheugde, gaan niet meer door. Het meiden weekend met de dochters, gaat niet door. De jaarlijkse broertjes en zusjesdag, gaat niet door. De tuinreis in mei, gaat niet door. 

Ook de open tuindagen in april gaan niet door. Jammer, maar begrijpelijk. En eerlijk gezegd, wil je in deze tijd ook niet zoveel mensen op je erf. Alles stopt. Alles, behalve de lente. De lente gaat gewoon door. 

Ik zie de eerste tulpen bloeien. Daar knapt een mens van op. De achterste border is het warmste plekje van de tuin. De zwart geteerde houten schutting houdt de koude noorderwind tegen en geeft, vanwege de zwarte kleur, warmte af. Daarom is deze border als eerste in bloei.

Ik heb er honderden witte tulpen in geplant. Vroege- en late soorten. De tulpen die nu al in bloei staan zijn nog van voorgaande jaren. Verleden jaar heb ik de bollen gewoon in de grond gelaten en het blad laten afsterven. Nu bloeien ze weer! Ze zijn twee weken eerder dan de tulpen die ik afgelopen najaar plantte. In het kleine grasveldje dat ik eerder aan jullie liet zien zijn de crocussen uitgebloeid. Nu staan er kleine narcissen te bloeien met zacht roze Chionodoxa (sneeuwroem).

Omdat de open tuindagen niet door kunnen gaan heb ik een video van deze border gemaakt. Op die manier kunnen jullie meegenieten. Het plan is, om elke week een video op te nemen van een andere border, zodat jullie virtueel in mijn tuin kunnen kijken. Verwacht geen cinema kwaliteit, het is gewoon met mijn telefoon gefilmd. En geluid eronder of editen kan ik niet. Ik ben tenslotte een tuinvrouw, geen cineast!

Kijk mee in het tulpen paradijs waarin we ons hebben opgesloten. 

Het kan erger!

Fijne week en blijf gezond.
Hetty
Ook de nieuwste volgers, veel leesplezier.
Gaat de video het doen?
tulipa Infinity
Mooi in de manden, tulp Infinity

Tulp Purissima
Tulp Purissima. Dezelfde kleur en bloeitijd als tulp Exotic Emperor. Een super combi!

De crocussen zijn uitgebloeid, nu bloeit er sneeuwroem en kleine narcissen.

Mijn comments op jullie posts:

Lisa: Again a beautiful picture of shadow in your garden. It is a lovely project!
Kolory: This bird I also have spotted in the garden. Seems it left to Poland!
Jan: Mooie foto's van Anna.
Unknown: Wat een goed initiatief van de Koppert cress mini groenten. Ga veel kopen en blijf gezond. Voor mij is het te ver!





Reacties

  1. Het is een lusthof waarin jullie opgesloten zitten, wat een voorjaarsweelde!
    Ook wij hebben onszelf opgesloten in huis en tuin, de boodschappen laten we, wanneer het maar enigszins mogelijk is, bezorgen.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het kijkje in jouw tuin, Hettie.Het ziet er schitterend uit. Goed idee, die video.Misschien dat ik het idee van je kopieer en ook mijn tuin eens ga filmen voor een blog. Het is bij ons nu nog te kaal, ik heb maar hier en daar wat bollen in bloei staan.Ook wij hebben onszelf opgesloten in huis en tuin.Verder komen we nergens, jammer genoeg....Blijf gezond en geniet van jullie paradijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk een filmpje, ga ik ook proberen.
    Groet Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I enjoyed the video of your garden. Your garden is chocked full of spring bulbs blooming. I also liked hearing the birds in the background. Those tulips in the big baskets are fabulous. I am glad you have made videoing your garden a project to share. I wouldn't even know how to upload the video if I took one. ha.. Enjoy your gorgeous garden even though you can't share it in real time. Stay healthy.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful flowers !
    Dear friend, take care of yourself and stay safe!
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten