DIY. Snelle kerstdecoratie.

Voordat je in de kerststress schiet; omdat je niet weet wat je moet eten of hoeveel gasten je mag uitnodigen, deze week is uitermate geschikt om een kerstdecoratie te maken. En ik kies altijd een snelle decoratie! Op internet zag ik deze met hyacinten. Daarom heb ik verleden week alvast drie hyacinten meegenomen uit het tuincentrum. Je kunt ze ook bij de supermarkt kopen. Soms zitten ze in een potje van drie.

 

Wat heb je nodig?

 

3 ronde oase blokjes

3 hyacinten

Stukje plaatmos of mos uit de tuin

Binddraad

Lepel

Schaal om het kerststuk op te leggen

Evt. decoratie materiaal


 

Zo is het gemaakt:

Hol de droge oase uit met een lepel. 

Zet de uitgeholde oase in het water.

Schud ondertussen de grond uit de hyacinten. De grootste wortels heb ik er ook afgehaald. Anders past het niet in de oase.

Prop de hyacint in de natte oase.

Scheur een stukje plaatmos af en wikkel het om de oase.

Zet het vast met binddraad.

Zoek een geschikte schaal. Een ronde werkt het best is mij gebleken.

Hou je van basic, dan ben je nu klaar!


Omwikkel de oase met mos.
Hou je van basic, dan is het nu klaar.

 

Ik klim op de schuurzolder om het decoratie materiaal te zoeken. Daar vind ik mijn favoriete dennenappeltjes uit het bos, de nep sneeuw en een draadje zilver. Deze drie dingen komen ieder jaar van pas!

 

Ik leg de dennenappeltjes tussen de hyacinten, strooi wat sneeuw en draai wat zilverdraad rond de hyacinten. 

 

De hyacinten staan lekker stevig in de oase. Je kunt af en toe wat water op de schaal doen. De oase en het mos zullen het snel opslurpen.

 

Een kerstdecoratie voor op tafel. Probeer het maar eens. Het is leuk om te maken en vlug klaar.


Fijne week!

Hetty

romantische rozentuin

nieuwe volgers, fijn dat je erbij bent!

Snel en leuk voor op de keukentafel.

Ik heb witte hyacinten gekozen.
Mijn favoriete dennenappeltjes; ze zijn van een ceder geloof ik.

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: Je vraagt of ik ieder jaar de druiven zwavel. Inderdaad, ik doe het ieder jaar in het voorjaar. Tip van mijn vader: voordat de knoppen gaan schuiven moet het klaar zijn.
Zem: Bedankt voor je leuke commentaren elke week. Ik stel het enorm op prijs.



 

Reacties

  1. That is lovely, Hetty. What a clever idea with the oasis as I had always wondered how the bulbs stayed upright when in such a shallow bowl. I will definitely try it.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk idee en snel en simpel. Ook leuk om cadeau te doen. Zo meteen nog maar even snel wat hyacinten inslaan voordat de hele boel op slot gaat. Alvast hele fijne dagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk. Dit idee zal moeten wachten tot volgend jaar. Ik heb wel hyacinten maar geen mos en oases en nu gaat alles op slot.Ik ga eens kijken of ik het anders kan oplossen......Even nog op jouw antwoord over de zwavel. Wat bedoel je met als de knoppen gaan schuiven?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk om te doen en de geur is bijna bedwelmend. Nog een hele fijne Kerstdag gewenst !
    Rudi

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten