Tijd. Opgesloten in het paradijs. Week 2.

Een nieuwe week, we zijn gelukkig gezond. Nog steeds zijn we opgesloten in ons paradijs. De kinderen kunnen we niet bezoeken, maar we face-timen regelmatig. Soms krijgen we bij toeval een inkijkje in hun nieuwe leven thuis. Zo zien we tot onze verbazing onze dochter met een wintermuts voor de tv zitten. Ze kijkt naar een streaming van haar werk. Een dj draait in een après skibar, bonkende après ski muziek. Ze is er virtueel bij aanwezig. Als ze zin heeft kan ze inloggen om met collega’s -op afstand- te praten. Of zelfs, in de kamer thuis op de muziek mee te dansen. Heel bijzonder die nieuwe werkelijkheid! Een ding valt me op, de kinderen hebben veel meer tijd. 

Ook wij hebben meer tijd. Bijvoorbeeld om een wandeling te maken in onze omgeving. We gaan vroeg, meteen na het ontbijt. Op sommige plekken zijn we in geen jaren meer geweest. En soms komen we op paden waar we nog nooit hebben gelopen! We zien bijzondere vogels en af en toe herten!

Omdat er in april geen open tuindagen zijn, heb ik veel tijd voor mijn tuin. Die tijd gebruik ik om klussen op te pakken waar ik al jaren tegenaan loop. Afgelopen week heb ik de witte tuinbank opnieuw geverfd. En zelfs de schutting die daarachter staat, heb ik zwart geteerd. Dat knapt op!

En dan is er nog iets wat veel tijd vraagt. De video! Bedankt voor jullie aanmoedigingen en leuke reacties. Ik kreeg zelfs een opdracht van tuinvrouw Y. Ze appte me: ‘Ha video! Leuk! Er een beetje bij kletsen kan ook. Dat kan je best. Dan ben je een vlogblogger of een blogvlogger.’

Dus deze week ben ik aan de slag gegaan met de missie van Tuinvrouw Y. Ik heb gefilmd in het kleinste stukje tuin. En erbij gekletst zoals ze me heeft gevraagd. Maar zelfs een klein stukje tuin filmen…..

Dat kost zeeën van tijd! 
Fijne week en blijf gezond.
Hetty
Ook de nieuwste volgers, veel leesplezier.

  
De video met de oranje en gele tulpen. Week 2
Bloeiende palmkool.
Tulp Daydream en de dubbele tulp Foxy Foxtrot.....
...... Beide verkleuren van geel naar koper. 
Muscari 'Golden Fragrance'.
Narcis Pipet
Narcis Poeticus
Muscari Valery finnis
Anemone Mr fokker 
Gewone blauwe druif.
Mijn comments op jullie blogposts:

Jan: Witte ribes, nooit gezien! Wel gemakkelijker te combineren dan de vale roze die ik in mijn tuin heb.
Zem: Wij prijzen ons ook gelukkig met onze tuin. De natuur geeft troost. De Akebia is hier bijna in bloei. Wel een wilde plant! Hij neem hier een run over de taxushaag. Succes met je kabelmannen Straks ben je klaar voor de snelle internet toekomst!
Lisa: Another beautiful picture of shadow. I love this one too!

Meer lezen?







Reacties

  1. Leuk om je eens te horen, misschien moet je wat meer in het microfoontje praten je stem was erg zachtjes. Ik hoop elke week wat van je te horen en te zien. Ik durf het nog niet te doen, maar het zijn wel andere tijden, blijf gezond.
    Liefs Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan uit naar een videoblog van kabouter Joop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan hoor Hettie! Mooi inkijkje weer in de tuin...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Loved hearing your voice and seeing the bees buzzing around the flowers. Your garden is so full of colorful flowers. Love seeing it both in pictures and video. I didn't understand much in the video being only an English speaker. Fun to hear anyway. Cheers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jij in je tuin te voorschijn tovert en nu zo "life" laat zien is absoluut indrukwekkend. Daarbij zindert het contact tussen jou en de planten in hoge hertz door de atmosfeer in de tuin Zo breng je de liefde voor detail ook op ons over. Erg van genoten Hettie !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten