Feestje? Opgesloten in het paradijs. Week 5.


Door het coronavirus hebben we dit jaar geen Koningsdag zoals we gewend zijn. Geen optocht, geen feesttent in ons dorp. Toch hang ik buiten de slingers op. Want hoewel opgesloten in ons paradijs, we grijpen elke gelegenheid aan om feest te vieren. 

En geen feestje zonder TAART. We eten HEEL VEEL TAART de laatste tijd. Heeft een vriendin een goede uitslag van de dokter: taart. Elke verjaardag van een familielid, vriend of vriendin: taart. Een baby geboren in dorp: taart. En ook als er niets te vieren valt eten we taart. We verzinnen zelf wel een aanleiding. 

In de tuin is het elke dag feest. De appelbomen bloeien in zachtroze. Bijen zijn de party animals! De boompioen in donkerroze, licht roze of wit showen hun bloemen die zo groot als ontbijtbordjes zijn. De sering bloeit in maagdelijk wit. Irissen, vroegbloeiende Alliums en rozen openen hun eerste bloemen. De lente dendert maar door.

Al die mooie bloemen beuren me op. Want ik was wel een beetje down afgelopen week toen het bericht kwam dat de open tuindagen in juni niet door kunnen gaan. Gelukkig heb ik jullie nog, lieve bloglezers, om samen met mij van al dat moois in de tuin te genieten. Want in de tuin gaat het lentefeest door, ook zonder bezoekers. 

Vandaag is het Koningsdag.....en ook dat vieren we. Ik pak mijn fiets en rij naar de bakker. Wat ik ga halen?

Fijne week en blijf gezond.
Hetty
Nieuwe volgers van mijn blog, leuk dat je er ook bij bent.
De laatste video van mijn tulpentuin.
tulp Copper Image
tulp Copper Image
tulp Copper Image en Black Hero
tulp Copper Image en Black Hero.
Tulp Marylin
Tulp Marylin
Tulp Marylin
Tulp Marylin met parelgras.
Iris Wedgwood
Iris Wedgwood.
boompioen roze
boompioen roze 
boompioen donker roze
boompioen donker roze 
boompioen wit
boompioen wit met wel 23 bloemen!
Het is feest vandaag!
Het is feest vandaag!

Meer lezen?

Mijn comments op jullie blogs:

Zem: Je moet gewoon heel veel blijven planten en naar de vogels luisteren! Doe wat je het liefste doet, dan is het altijd goed!
Jan: Judaspenningen, daar kun je zonder! De vaste zijn idd heel waardevol. Groeit op de moeilijkste stukjes in de tuin. Donker droog!
Lisa: Finally the Spring is coming to your garden. Hope to see some pictures soon!








Reacties

  1. Wat een heerlijk feestje in jouw tuin! persoonlijk verkies ik deze feestjes boven de drukke, overbevolkte gelegenheden met teveel drank en eten. Maar een stukje taart (glutenvrij dan voor mij) gaat er altijd wel in.
    Bedankt om ons weer te laten meegenieten van al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, kijk maar uit voor een dikke buik.
    Ik mis ook het tuinbezoek, zeker nu de tuin zo mooi is.

    Liefs Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie tuin staat er prachtig bij, mooie foto's heb je weer gemaakt. Wij beginnen maar niet aan taart bij iedere gelegenheid, want ik merk dat ik toch minder beweeg met dat opgesloten zijn. Dus de kilootjes eraan moet ik beperken, haha. Maar Koningsdag vieren wij altijd met tompoucen, ook gisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoals je zegt: gelukkig kun je de schoonheid van je tuin delen in je blog.
    En mooi is het bij jou, Hetty!
    Met de zintuigen genieten van de tuin en met het maagje genieten van andere heerlijkheden, zo houd je het prima vol.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I bet you bought a cake to celebrate! Cake sounds good to me. Good for sitting and looking at tulips. Your tulips are gorgeous. The flags are cheerful.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hetty! It's so nice to hear your voice in the video. And I love the mini-tour of your garden and seeing how your tulips move in the wind. I especially love the combination of Copper Image and Black Hero.

    I have now lost all of my daffodils in the front garden, which I believe have been eaten by shrews. So, now I am thinking of planting bulbs in pots like you do. What sort of soil do you use? Any coconut fiber so they stay light?

    I hope you stay well and continue to eat lots of cake! My son has learned how to make homemade bread and pizza during lockdown, and I have not been able to ride since February, so my waist is quickly disappearing!

    Stay safe,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten