The colour project. Strong Pink.

The colour project. Pink

Ik heb een fascinatie voor vrouwen die hun haar in een knal kleur durven te verven. Ik ben deze gekleurde haren gaan fotograferen. Zo is mijn colour project ontstaan. De bijzondere haarkleur link ik aan een plant in mijn tuin. 

Strong Pink.

De derde vrouw voor mijn colour project staat te wachten in de centrale hal van het Rijksmuseum. Haar hardroze geverfde haar valt op! Ze heeft, in tegenstelling tot haar fel roze haar, een bleek en kleurloos gezicht. Het is een vreemd contrast. Op de vraag waarom ze voor deze kleur heeft gekozen antwoord de jonge Amerikaanse vrouw me: “I was tired of blue”.

Een plant linken aan deze haarkleur is niet moeilijk. Ik kies er daarom twee. Als eerste papaver. Deze papaver (ik weet de naam niet) zaait zichzelf uit en komt elk jaar ergens anders op. Dat moet je accepteren van deze wilde schoonheid. De tweede plant in de kleur strong pink is Dierama. Elegante roze bloemen aan lange gebogen stengels. De bloemen lijken te zweven. Dierama is niet winterhard, dus wordt niet overal aangeboden. Het is een plant voor liefhebbers. Missie geslaagd.

Pink haar en de bloemen van Dierama en papaver. The perfect match!

Volgende maand een andere vrouw en een andere kleur. Met dank aan de Amerikaanse.
Fijne week.
Hetty
Nieuwe volgers van Harte welkom
pink hair
Dierama,
The colour project. Strong Pink. 

As I have mentioned before I have a fascination for women who dye their hair in a bright colour. So I started photographing this coloured hair and started my colour project, meaning that I link the particular hair colour with a plant in my garden. This time:

Strong Pink.

In the central hall of the Rijksmuseum I encounter the third woman for my colour project. Her pink dyed hair stands out in the crowd! In contrast to her bright pink hair, she has a pale and colourless face. It is a striking contrast. As I ask her why she chose this particular colour, the young American woman answers me: "I was tired of blue".

Linking a plant to this hair colour is not very difficult. Therefore I chose two. The first one is a poppy. This poppy (I do not know the name) is self-seeding and pops up in the garden everywhere. This habit of this wild beauty you will have to accept. Dierama is the second plant I select in the colour strong pink. The elegant pink flowers are hanging down on long curved stems. It makes the flowers seem to float. However Dierama is not hardy, so it will not be available everywhere. It is a plant for garden enthusiasts. Mission accomplished.

Strong Pink hair and the pink flowers of poppy and Dierama. The perfect match!

Next month another woman and a different colour! Thanks to the young American woman.
Enjoy your week
Hetty





Reacties

  1. Oef wat een felroze haren, heb je zelf geen zin om dit eens te proberen Hetty? Een aantal jaren geleden heb ik eens paarse strepen door mijn haar geverfd, het was leuk maar gelukkig ging het er door wassen weer snel uit.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik durf niet Janneke, maar blijf steeds verbijsterd achter als ik hoor waarom voor die bepaalde kleur is gekozen! En het kan nog veel gekker. Je gaat het meemaken. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed uit gezocht, ik ben benieuwd als er haar komt met verschillende kleuren.

    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In dat geval Jan, een hanging basket in de kleur!! Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am enjoying your comparisons. Love that pink hair. The flowers are even prettier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha Hetty.
    I was tired of blue --- the right answer!
    I think you're not tired of blue and pink flowers, aren't you? You comparison is amazing, I do love poppies. Also Fox gloves may has the same pink color.
    Love your post!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten