The colour project. Azure Blue.


The colour project Azure blue
Ik heb een fascinatie voor vrouwen die hun haar in een knal kleur durven te verven. Graag zou ik die gekleurde haren willen fotograferen, maar ik durf het niet te vragen. Als ik dit dilemma aan mijn kapster voorleg zegt ze: ”Onzin, vraag het gewoon!” Door haar aanmoediging ben ik de haren gaan fotograferen en zo is mijn colour project ontstaan. De bijzondere haarkleur link ik aan een plant in mijn tuin.

Azure Blue.
De eerste vrouw die ik voor mijn project aanspreek staat te wachten bij de garderobe van het van Gogh museum (Amsterdam). Ik stap uit de rij en zeg: “Ik ben bezig met een project over gekleurd haar. Mag ik een foto nemen? “ Ze voelt zich vereert en poseert.

Ze is een Oost-Europese vrouw, begin 20. Ze heeft wat piercings in haar gezicht; ze is een beetje gothic. Ik complimenteer haar met deze gewaagde haar kleur. Het steekt mooi af bij haar zwarte kleding. Ik vraag: “Waarom heb je voor deze kleur gekozen?” Ze antwoord me: ”Ik vind het een mooie kleur.” Ik ben het met haar eens, het is prachtig. Net de kleuren van een pauw.

Aan mij de taak om een plant in mijn tuin te vinden in die kleur. Moeilijk! Ik heb al meteen spijt van mijn colour project. Maar er groeit veel in mijn tuin, zelfs in deze bijzondere kleur.

De plant voor het colour project van deze week is Ampelopsis glandulosa. Een klimplant die  over de pergola groeit. De plant is ongeveer 3 meter hoog. In het najaar verschijnen de bijzondere azuur blauwe bessen.  The perfect match!

Missie geslaagd. Azuurblauw haar en de azuur blauwe bessen van Ampelopsis glandulosa.

Volgende maand een andere vrouw en een andere kleur! Met dank aan mijn kapster S. die me over de streep trok.
Fijne week
Hetty
romantische rozentuin
Nieuwe volgers, veel leesplezier.

Ampelopsis glandulosa
Ampelopsis glandulosa
Ampelopsis glandulosa
The colour project. Azure Blue.

I have a fascination for women who dye their hair in a bright colour. I would like to photograph those coloured hairs, but I don’t dare asking. When I tell my hairdresser about this she says: "Nonsense, just ask Hetty! What do you have to lose?” So I began photographing this coloured hair and started my colour project, meaning that I link the particular hair colour with a plant in my garden.

Azure Blue.
The first woman I ask for my project is waiting at the wardrobe of the van Gogh museum (Amsterdam). I step out of the queue and ask her fearlessly: "I'm working on a project about coloured hair. May I take a photo?" She feels honoured and poses.

She appears to be an East-European woman, in her early 20’s. She has got some piercings in her face and looks a bit gothic. I compliment her with her extraordinary hair colour. It matches beautifully with her black clothes. "Why did you choose this particular colour?" I ask. She answers: "I just think it's a nice colour." I agree, it is beautiful. It just looks like the colours of a peacock.

Now it is up to me to find a plant in my garden in a matching colour. Difficult! I already regret my colour project. But in my garden grows a lot, even in this extraordinary colour.

The matching plant for this week colour project is Ampelopsis glandulosa. A climber that grows on my pergola. The plant is about 3 meters high. In autumn the azure blue berries appear. It is the perfect match!

Mission accomplished! Azure blue hair and the azure berries of Ampelopsis glandulosa.

Next month another woman and another colour! Thanks to my hairdresser S. who won me over.

Enjoy the summer
 Hetty!


Reacties

  1. Zo' n project kan alleen jij verzinnen...hoe leuk
    Wijnhebben gelukkig ook die kleur in de tuin, want dit is een van mijn favoriete kleuren...de bessen van de pindakaasboom , die zijn ook zo mooi blauw..qua bloem zal het niet meevallen denk ik om aan die kleur te komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En Hetty......loop jij nu binnenkort ook rond met een azuurblauw kapsel?
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Benieuwd welk vervolg je nog bedenkt voor je project ;-)
    Je hebt hier wel een hele mooie kleur blauw te pakken.
    De Ampelopsis glandulosa kende ik nog niet, maar de kleur van de bessen is heel mooi.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I have never seen berries this color. They are amazing. I too like to see the various colors people use on their hair. This appears to be a very well done dye job. I will look forward to more of your color coordinating project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Interesting idea of a project, Hetty. I don't like this color for hair, but my Magonia has blue berries in autumn. If I liked to color my hair I'd prefer the rusty color :-)
    Good luck to your project!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee/verhaal Hetty!
    Zo ontmoet je ook nog bijzondere mensen.
    Ben benieuwd wie/wat je nog meer tegenkomt.
    Succes en groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk project, ik ben heel benieuwd naar de volgende.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten