Lathyrus 'Singing The Blues’.

Eigenlijk had ik het kunnen weten toen ik dat zakje Lathyrus kocht met de naam 'Singing The Blues'. Maar ze waren zo mooi blauw…ze zouden fantastisch combineren met mijn roze rozen. Ik zag de Lathyrus er al doorheen groeien en bloeien. Vazen gevuld met al die verschillende blauwe kleuren. Ik rook in gedachten de Lathyrus geur al in de keuken.

Vol goede moed heb ik de zaden half februari gezaaid in mijn fancy zaaitray. Elke dag heb ik gekeken of er iets uit de grond is gekomen. Maar nee, en nu zing ik de blues.

Ik zing de blues over mijn Lathyrus 'Singing The Blues'. Want er is nog maar Ă©Ă©n mager sprietje te zien in mijn zaaitray. Ik had er meer van verwacht. 

Het bleek een slak; niet Ă©Ă©n, niet twee, niet drie maar vier…en nu zing ik de blues:

Well, I never felt more like singin’ the blues

'Cause I never thought that I’d ever lose

Your love dear, why’d you do me this way

Well, I never felt more like crying’ all night

‘Cause everything’s wrong, there ain’t nothin’ right

With-out you, you got me singin’ the blues.

(Singing the blues van Marty Robbins)

Ach, er zijn erger dingen. Tuinieren is nu eenmaal incasseren. Ik zaai meteen een nieuwe hoeveelheid Lathyrus in pastel mix. En de slakken? Die hebben kennis gemaakt met mijn profielzolen. 

Fijne week,

Hetty

Zaaitray met slechts Ă©Ă©n sprietje 'Singing The Blues'
Maar laat ik niet klagen:
Wat dacht je van deze blauwe anemonen?
Of deze vrolijkheid?
De eerste tulpen bloeien al.
Roze en witte tulpen

Tot slot witte tulp en witte anemonen

In 2024 is de tuin weer open op:
 7 en 8 juni.
De nieuwe volgers die zich afgelopen week hebben opgegeven, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

Wat je deze eerste week van april in de tuin kan doen.
Zie je het zevenblad in je tuin opkomen? Lees hier wat je er nog meer mee kan doen. Zevenblad 5 culinaire tips.
Ben je net als ik vergeten de varens af te knippen? Doe het nu en wees voorzichtig dat je nieuwe bladeren niet beschadigd.
Zaai Cosmea, voor een zomer vol bloemen in je tuin. Zet het zaaisel beschut in een (plastic) kasje. Lees hier hoeveel plezier je van slechts zes planten hebt. Tuinboeket in wit
Als de temperatuur boven de 10 graden is groeit het gras. Maai het en steek de kantjes af.
Heb je dahlia's gekocht? Je kunt ze nu oppotten. Lees hier je hoe je dat doet: Dahlias oppotten; de voordelen

Mijn comments op jullie posts:

Annelein: Wat voor weer, het zomerklokje gaat gewoon volgens zijn eigen schema.

Onbekend: Wow, dat er ook een herfstklokje is, wist ik niet. Bedankt dat je dit laat weten. Misschien dit najaar eens bestellen!









 

Reacties

  1. Oh die slakken he! Zo jammer van je mooie blauwe lathyrus! Ik heb me toch nog laten inspireren door jouw blog over lathyrus voorzaaien. Ik was het niet van plan maar heb ze toch gezaaid voor op het balkon, ze staan nu plm 10 cm boven de grond......

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten