Tuinboeket in wit.

romantische rozentuin. Tuinboeket in wit

Juli is voor mij geen drukke maand. Al het tuinwerk gaat nu in een langzamer tempo. En dat is goed, tijd om te genieten van de tuin zonder de druk van……dit-of-dat-moet-NU-nog. 

Juli is perfect om een mooi boeket te maken met bloemen uit eigen tuin. De beste tijd om bloemen te plukken is vroeg in de morgen. Begin je dag goed en pluk niet alleen de dag, maar ook bloemen!

 

Mijn oog valt op de witte floxen die net zijn gaan bloeien. Deze phloxen zijn een “krijgertje” van mijn oudste dochter. De phloxen wilden niet groeien in haar tuin op zand; maar moet je eens kijken op de Zeeuwse klei. Stelen als boomstammen! 

 

Ik pluk een fris wit boeket. Alles uit eigen tuin: Phlox, Cosmea’s, wilde peen, Achilea en Lysimachia. De zomer in een vaas.


Doe het ook. Daar word je gegarandeerd blij van.

romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

romantische rozentuin. witte bank
De phloxen hebben stevige stengels. Welk soort het is weet ik niet.
romantische rozentuin. wilde peen
Wilde peen. Het lijkt wel een broche versiert met veelkleurige vliegen.
romantische rozentuin. Cosmea wit
Cosmea. Perfecte snijbloem voor in de vaas.
tuinboeket in wit. Lysimachia.
De Lysimachia clethroides maakt het boeket een beetje grappig met die olifantenslurf.
Tuinboeket in wit
Boeket in fris wit uit eigen tuin.
Tuinboeket in wit
Zo gezellig op de keukentafel.

Wat je deze week van juli in de tuin kan doen:
Verzamel zaden van eenjarigen. Bewaar de zaden niet in een plastic zak. Je kunt ze het best in een bruine papieren zak doen. Zet de naam erop!
Is er iets in de tuin dat je niet zo goed vindt? Maak een foto van die plek. In het najaar kan je het veranderen.
Wanneer het droog en heet is, maai dan het gras minder of helemaal niet. Mijn gazon ligt er al weken ongemoeid bij. Er valt hier heel weinig regen, dus ik geeft het gras rust.

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: Die Dierama's zijn echte diva's, maar de bloemen uit het boeket zijn ijzersterke stoere planten. Dit zijn echte 'doeners' en ook mooi!






 

 

 

Reacties

  1. Prachtboeket, jouw witte selectie.
    Hier op de veengrond doet een witte phlox het ook erg goed. Is ook net in bloei gekomen. Toevallig staat een andere witte soort daarachter, en die komt een aantal weken later in bloei. Het zijn ook "krijgertjes" dus ik ken de namen niet.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi, zo'n boeket uit de tuin! Ik neem ook vaak wat mee, momenteel dagelijks lathyrus. De witte phloxen bloeien bij mij ook zo mooi, ik heb de helft getopt zoals jij beschreef en zelfs die topjes doen het...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten