Open tuindagen 2024.

Romantische rozentuin, roze en gele tulpen.

In deze tijd van het jaar krijg ik regelmatig de vraag: ’Wanneer worden jouw open tuindagen gehouden Hetty?’ Het is immers nu de tijd om plannen te maken voor een uitstapje. Daarom heb ik een overzicht gemaakt van de open tuindagen en wat je dan waarschijnlijk in de tuin kan verwachten. Alles is natuurlijk afhankelijk van het weer. Daar heb ik geen enkele controle over. Tijdens de open dagen kan je de tuin bezoeken zonder een afspraak te maken.

 

APRIL

 

De tuin open dagen zijn op vrijdag 19 en zaterdag 20 april, beide dagen van 10.00u -17.00u. Afgelopen najaar heb ik in de borders veel tulpen en narcissen geplant. Maar niet alleen in de borders, ook in potten. In de potten heb ik gekozen voor bijzondere combinaties. Dat geeft inspiratie aan tuinmannen/vrouwen die niet de beschikking hebben over een grote tuin. Een paar potten op het terras kunnen een verrassend voorjaars accent bieden. Laat je inspireren!

De entree is 4 euro p.p. 


Wil je met een groep (minimaal 10 personen) op een andere dag komen dan de open tuindagen? Maak een afspraak  bij Contact 

In mijn omgeving zijn er meer tuinen geopend met bloembollen. Je leest er hier meer over: 

Bloembollenroute

 

 

BEGIN JUNI


De tuin is vrijdag 7 en zaterdag 8 juni geopend van 10.00-17.00 uur. Dit keer zijn de rozen volop in bloei. Historische-, Engelse- en Portland rozen zijn telkens gecombineerd met vaste planten. Daardoor ontstaat een ongedwongen sfeer. Begin juni is de tuin vol kleur en nog lenteachtig fris.

De entree is 4 euro p.p. 


Wil je met een groep (minimaal 10 personen) op een andere dag komen dan de open tuindagen? Maak een afspraak: Contact 

Er zijn in mijn omgeving meer tuinen geopend op dezelfde dagen. Je leest er hier meer over 

Zeeuwse Tuin 2-Daagse 



De tuin in APRIL:

Romantische rozentuin

Romantische rozentuin rode tulpen

Romantische rozentuin roze tulpen

Romantische rozentuin, border met roze tulpen

Romantische rozentuin, witte tulpen.
De tuin in JUNI:
Romantische rozentuin, roos alchemist

Romantische rozentuin, poenrozen.

Romantische rozentuin roze en donkere rozen.

Romantische rozentuin gemengde border met rozen

Romantische rozentuin, roos the lady Gardener

Lees alles na op de website: 

romantische rozentuin


Misschien zie ik je dit jaar in de tuin.

Hetty


Wat je in de ze week van februari kan doen:
Snoei appel en peren bomen als je dit nog niet hebt gedaan. Fruitbomen snoeien zo doe je dat
Bestel dahlia's voor een knallend kleureffect in de nazomer.
Je kunt ook beginnen met rozen snoeien. Afhankelijk van waar je woont. Hier in Zeeland verwacht ik niet veel vorst meer. Moeilijk? Lees hier de basics en laat je niet gek maken! Tuinieren maakt gelukkig. Ingewikkelde materie
Wil je weten hoe je Helleborus in een vaas kan zetten? lees hier: Helleborus tip van een Engelse tuinvrouw

Mijn comments op jullie posts:

Geke: Wees maar zuinig op de sering van je oma. Snoeien small is prima, dan heb je ook ieder jaar bloemen voor in huis.






 

 

 

Reacties

  1. Heerlijk weer Hetty om alvast te genieten van de voorjaarsbollen op je foto's!!
    Vol verwachting kijk ik iedere morgen de groene 'puntjes' bijna uit de grond. En zeker met dit mooie weer!
    Geniet ervan Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel laat met reageren, heb het zo druk gehad dat ik niet aan lezen toe kwam. Dit jaar ben ik vast van plan te komen naar je opentuin dagen. Als het goed weer is in april, anders juni!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten