DIY. Kerststuk uit de tuin.



Ik kijk uit het keukenraam naar de kerstboom die te wachten staat tot hij naar binnen mag. Niet te vroeg, want zijn plek is naast de verwarming en een verdroogde kerstboom daar vind ik niks aan. Maar een kerststuk… mmm. Die kerstboom kan best wat takken missen!

 

Wanneer ik een ingeving krijg om iets te maken, denk ik steevast aan ons familie motto: "Wat heb ik nog in de schuur en kan het vandaag nog af". 

 

Wat heb ik nodig voor het kerststuk uit de tuin:

 

Gebruikt ijsbakje, in de schuur. Check.

Oaseblok, in de schuur. Check.

Kersttakken, knip ik uit de kerstboom. Check

Klimop, groeit in de heg. Check

Mos, groeit op de tegels. Check

Maretak, groeit in de appelboom. Check

Twee witte nep rozen, in depot. Check


Familie motto: Wat heb ik nog in de schuur. Check!

 

Doe water in het ijsbakje en laat het oase blok zich volzuigen.

Snij de onderste naalden van de dennentakken. Op die manier steken ze gemakkelijker in het oase blok.


Snij de naalden aan de onderkant af, dan steekt het gemakkelijker.
Steek de klimop erbij en leg het mos op de lege plekken.

Steek nu de maretak in het kerststuk. Geen maretak? Misschien heb je hortensia in de tuin die mooi is verkleurd.

Doe er twee nep- of echte rozen in. Je kunt ook kerstballen gebruiken. Zet het ijsbakje in een schaal en klaar!


In 20 minuten klaar. Familie motto: kan het vandaag nog af? Check!

  

Misschien heb je ook zin gekregen om iets te maken van groen uit de tuin en rommel die nog in de schuur ligt. Want in de tuin is nu helemaal niets te doen.

Fijne week

Hetty

Maretak in de appelboom 

romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!


In de tuin is niet veel te doen, maar misschien wil je andere kerststukken zien om te maken?


Lees hier over een kerststuk met hyacinten DIY snelle kerstdecoratie

Of wat ik van mijn vriendin leerde: Kerststuk in vijf minuten

Staat de boom bij jou ook nog niet? Ter inspiratie: 10 kerstboom ideeën

Voor diegene die zich echt nuttig willen maken, je kunt de druif snoeien. Lees hier hoe dit kan doen. Druiven snoeien en bemesten


Mijn comments op jullie posts:


Mar: Je hebt gelijk, de herinnering aan je oma met die boom blijft je bij.

Onbekend: Je bent zo te horen dol op de hysterische kerstbomen. Heb je er ook een thuis?

Margriet: Straks wordt het nog een trending topic die hysterische kerstbomen!

Marjolein: Als het een generatie overslaat.... dan ben ik benieuwd hoe dat met jouw meisjes gaat aflopen. Hou me op de hoogte!

Jos: Ja, een psychedelische chaos kan je het ook noemen, maar het is gelukkig niet gevaarlijk.






 

Reacties

  1. Ik heb gisteren stukjes gemaakt voor het bedrijf van mijn zoon.Woensdgamiddag ga ik ze maken met de kleindochters.Een tas met frutsels, bakjes en oasis staat al klaar.ik snoei wat uit plantsoentjes nu ik geen tuin meer heb.Kersttakken heb ik gekocht

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten