Twee herten, een ster?

Afgelopen week heb ik twee herten in de tuin gehad. Je zou ze ook inspecteurs van de Michelin gids kunnen noemen! Michelin inspecteurs zijn in mysterie gehuld. Anonimiteit zit in hun DNA. Ik heb dan ook helemaal niets gemerkt van hun bezoek aan mijn tuin.

 

Natuurlijk vraag ik mij af, hoe zou het zijn bevallen? En zou ik een ster ontvangen?


Het juryrapport:

Wat een eigenheid troffen we in de Romantische rozentuin. Zalm- en roomkleurige rozen, zacht qua textuur en intens van smaak, hadden dankzij de zilte dauw aan complexiteit gewonnen. Oranje klaprozen uit het Rifgebergte benadrukten die indruk. Rucolabloemen werkten het gerecht af met hun lichte bitterheid. Creatief, trouw aan de Zeeuwse rijkdom, open voor invloeden en toegewijd aan het uitdenken van nieuwe combinaties, kortom deze tuin was een unieke ervaring. We zijn nog verschillende keren terug geweest om ons tegoed te doen aan deze smaaksensaties. 

Het doet ons plezier u een ster toe te kennen.

De Michelin inspecteurs 

Ik hoop niet dat deze inspecteurs nog een keer terug komen. De tuin is inmiddels gefortificeerd en voorzien van een apparaat dat akelige hoge tonen uitstoot die alleen door kinderen en dieren wordt gehoord. 

Want over een paar weken is de tuin weer open en tot die tijd wil ik geen hert meer zien!

Fijne week
Hetty

romantische rozentuin

De nieuwe volgers die zich afgelopen week hebben opgegeven, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

Een Michelin ster op de stoep!
Rozen opgegeten.
Archief foto van de roos die is opgegeten.
Deze rozen hebben ze niet geproefd. 
Rucola bloemen licht bitter.
Erysimum,’ Ivory white’, zijn niet zo lekker als rozen.
Wel lekker, klaproos uit het Rifgebergte.
Baardiris ‘Lugano’ wordt niet opgegeten.
Eenmaal in bloei zijn de rozen niet aantrekkelijk meer om op te eten.

Wat je deze week in de tuin kan doen.
Drapeer een 'erwten net' over de hortensia Annabel. Ze vallen zo snel om als ze eenmaal groeien. Ik doe het net ook over sommige geraniums en persicaria soorten. Zo blijven ze compact. Lees er meer over: Hortensia Annabelle in een netje.
Plant eenjarigen uit in de border. Er is geen gevaar meer voor vorst. Echter het gevaar komt soms uit een andere hoek. Ik zag een kat in de zon liggen... bovenop mijn net geplante cosmea zaailingen!
Van maandag 22 tot zaterdag 27 mei is het weer Chelsea Flower Show. De BBC zendt altijd heel veel uit over deze tentoonstelling. Dan is het ook tijd voor de Chelsea chop. Lees er meer over: Tip planten langer laten bloeien.
Op vrijdag 2 en zaterdag 3 juni is mijn tuin weer geopend als deelnemer van de Zeeuwse Tuin2-daagse. Alle info op: Romantische Rozentuin.

Mijn comments op jullie posts:
Zem: Ja, de olijf staat tegen de zuidmuur. Lekker beschut tegen de koude wind. 
Margriet: Dat is al eerder voorgekomen dat mijn post net te laat komt. Geeft niks, olijven zijn sterke bomen. Die overleven een drastische snoeibeurt vast wel.



 


 


 

 

 

Reacties

  1. We weten er alles van, nieuwe struiken en bomen worden aangevreten en gaan dood.
    Misschien dat jij weet welke bomen en struiken ze niet lusten.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Really hope the deer don't come back before you garden opening. They seem to love roses and especially the buds just before they flower! Good luck.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat erg, een paar herten in je tuin!! Hopelijk houd je ze nu buiten je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de vorige reactie was van mij dus☺

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten