Lenteboeket uit eigen tuin.

Begin april, wat zijn er al veel bloemen in bloei. Genoeg om een flinke vaas te vullen.

 

Zoek naar een vaas. Alles waar water in kan is geschikt. Ik heb dit keer een snoeppot gebruikt. Deksel eraf en je hebt een vaas. De vaas is al meer dan 25 jaar in mijn bezit. Een goede vaas blijft een goede vaas! 

 

Kijk wat er bloeit in je tuin en pluk het. Ik kies vooral narcissen. Ze bloeien in overvloed. Uiteraard heb je ook groen nodig. Een paar takken van een kronkelwilg geeft al heel veel body. Geen groen in de tuin? Kijk in het plantsoen of de wegberm. In Zeeland staat het fluitekruid al best hoog. Een prima vuller. Ik heb Choisya als groen vuller gebruikt. Het is de eerste keer dat ik die uit de tuin knip voor dit doel. Choisya doet het goed in een vaas zelfs zonder (witte) bloemen. 


Doe eerst de takken en groen in de vaas. Steek daarna de bloemen erbij. 

 

Heb je niet genoeg bloemen om een vaas te vullen? Koop dan wat bij de supermarkt. Maar het wordt tijd dat je bloemen gaat zaaien of in het najaar bloembollen koopt. Over bloembollen gesproken, waarom wachten tot het najaar? De zomerbloembollen zoals gladiolen en lelies liggen in de winkel op je te wachten. 

 

Aan de slag en vul die vazen! Ik kan je verzekeren, je wordt er enorm gelukkig van.

Fijne paasdagen

Hetty

romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en leuk dat jullie meelezen!

Altijd dankbaar, Narcis Ice Wings. Niet zo hoog, 35 cm, dus waaien ze minder snel om.

Narcis Mount Hood en het blad van Choisya. Een beetje te grote narcis naar mijn zin, maar in een boeket is het prima.
Leucojum. Hebben jullie die al in de tuin? Een aanwinst. Gemakkelijk zowel in de tuin als in de vaas.
Tulp Exotic Emperor. Staat al jaren in de tuin en komt steeds terug.
Een vaas vol. Kijk daar word ik nou gelukkig van.

Wat je deze week van april in de tuin kan doen:
Zoek je inspiratie om komend najaar witte tulpen voor verwildering aan te planten? Lees er hier meer over: witte tulpen voor verwildering.
Wil je een nieuw gazon aanleggen? Het is nu de tijd om te zaaien. Natuurlijk kan je ook graszoden leggen. Deze moet je meestal van tevoren bestellen. Liever verticuteren? Lees hier hoe 'de grasgoeroe' erover denkt. Gras verticuteren.
Onkruid op de paden? Lees: Onkruid verwijderen zonder gif.
Wil je je herinneren hoe bizar de paasdagen eruit zagen tijdens de eerste lockdown? Lees het hier: Stilte. opgesloten in het paradijs.

Mijn comments op jullie posts:
Ellen: Ruimtegebrek van je dahlia’s is, de oplossing is potten. Ook daar is een limiet aan, maar even heb je het idee dat alles nog kan. Kies de lage soorten. De hoge zijn bij mij geen succes vanwege de wind. Dat zal bij jou niet anders zijn!
Margriet: Fijne paasdagen en ik hoop dat je de dahlia's nog vindt. Misschien zitten ze nog in de grond!







 

Reacties

  1. In mijn tuin bloeit helemaal zoveel niet als bij jou. Het meeste staat nog in knop of is uitgebloeid zoals de meeste narcissen. Wat een gekke periode was die Coronatijd toen toch. Het was wel prachtig weer in tegenstelling tot wat we nu hebben. Hier giet het weer☻

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten