Het beste van 2022.

Het is oudejaarsdag wanneer ik dit blog voor jullie schrijf. Een moment van reflectie. Meestal post ik een serie foto’s van de tuin, maar dit keer doe ik het anders. Ik duik in de statistieken. Welk blog is het afgelopen jaar het meest gelezen? 

 

Wat blijkt, druiven stekken is met stip het meest gelezen blog. 

In dit blog vertel ik hoe mijn dochter me leert hoe ik druiven moet stekken. Zij kan het heel goed, maar wat mezelf betreft… ik ben een totale mislukking. Terwijl mijn dochter al haar vriendinnen een stek kon geven is er bij mij maar een stek aangeslagen!

 

Nog een grappig feit. Het meest gelezen blog door mijn email volgers is een heel andere post. Namelijk: Lavendel snoeien.

In dit blog leg ik uit hoe je lavendel in augustus snoeit. De achtste (dag) van de achtste (maand) met een achtste (lengte) Handig om te onthouden nietwaar?

 

Dan de post waar het meest op werd gereageerd. Dat is het blog: Obelisk van snoeihout. 

Leuk om zelf eens te maken. Niet alleen leg ik uit hoe je te werk gaat, maar ook hoe ik door een Netflix serie op dat idee kwam. Inspiratie komt soms uit de meest bizarre hoek!

 

Zelf heb ik ook een memorabel blog aan deze lijst toe te voegen: Tulpen uit Amsterdam.

Hoe ik totaal verbijstert aan de Amsterdamse gracht stond met een kaartje in mijn hand. Was ik kandidaat in Mindf*ck?

 

Statistieken geven interessante inzichten. Maar wat opvalt is dat er trouw en veel gelezen wordt. Veel dank hiervoor. Dank ook voor de mails, de appjes en alle opmerkingen onder mijn blog die ik van jullie mocht ontvangen. 

 

Het geeft me energie om verder te schrijven in 2023. Met soms een tip, soms een gek voorval of, dat gebeurt ook, een dun verhaal geïllustreerd met wat mooie foto’s.

 

Ik wens jullie een heerlijk tuinjaar toe in 2023.

Hetty

De nieuwe volgers die zich afgelopen week hebben opgegeven, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

Het meest gelezen blog van 2023. Lees het terug: Druiven stekken
Het meest gelezen blog van de email volgers. Lees het terug Lavendel snoeien.
DIY Obelisk van snoeihout
Het blog waar het meest op werd gereageerd. Lees het terug DIY Obelisk van snoeihout
Tulpen uit Amsterdam
Een memorabel blog. Was ik per ongeluk kandidaat in Mindf*ck? Lees het terug op Tulpen uit Amsterdam 
 
Wat je deze week in januari kan doen:
Snoei de druiven tot een vingerkootje groot. Lees hier hoe Druiven snoeien en bemesten. Je kunt er ook stekken van maken. Zie bovenstaande blog. Ik ga dat zeker niet doen!
Hark blad van het gazon.

Mijn comments op jullie posts:
Gwen: Ook jij fijne dagen en een heerlijk tuinjaar!
Zem: Dank voor al je berichtjes steeds op mijn blog. Ik wens je een fantastisch tuinjaar toe.
Margriet: Ook jij bedankt voor je trouwe berichtjes iedere week. Ik wens je een fijn tuinjaar en hoop dat je man je daarbij straks weer kan helpen. Moed houden.


 

Reacties

  1. Bedankt voor weer een heel jaar met mooie tuinverhalen! Het is een cadeautje iedere week weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die statistieken. Ook bij mij was een blog over druiven stekken erg populair! Ook een over kakiboom zaaien en de tuin bemesten...Ik moet de druiven nog snoeien. Ik heb er afgelopen week eentje gedaan, maar heb er in totaal 4, dus ik moet wel op schieten want met deze temperaturen begint al van alles uit te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. All best wishes to you for health, happiness and good gardening in 2023, Hetty. Thank you for posting so regularly with such interesting and entertaining blogs.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten