Is het zomer, lente of winter?


De winter is tot nu toe heel mild geweest. Dat zorgt voor verrassingen.

De roos ‘Marie Pavic’, staat nog in blad. En Marie is ook volop in bloei! Het lijkt wel zomer. In een ander tuingedeelte is het winter. Hier bloeien de eerste sneeuwklokjes. En in de achtertuin bloeit al een blauwe anemoon. Lente! 

Misschien vinden jullie dit niet zo vreemd, maar een doorgewinterde tuinvrouw zoals ik is verbaasd. Is het zomer, lente of winter? 

Ik maak me er niet druk over, want zomer, lente of winter, elk seizoen heeft wel wat.  Daarom pluk ik een klein boeketje uit de tuin. Een bizarre combi, maar wat geeft het. 

In deze tijd van het jaar wordt elke bloem door mij enorm gewaardeerd. 
Fijne week

Anemone coronaria Mr Fokker
Anemone coronaria Mr Fokker
Galanthus Happy New Year
Galanthus Happy New Year
Anemone  Mr Fokker, Galanthus Happy New Year en Rosa 'Marie Pavic'
Anemone 'Mr Fokker', Galanthus 'Happy New Year' en Rosa 'Marie Pavic'

So far, winter has been very mild. This give rise to surprises.

The rose 'Marie Pavic' is in leaf. And Marie is also in full bloom! It seems summer. In another part of garden it is winter. Over here the first snowdrops bloom. And in the backyard, a blue anemone is already flowering. Spring!

An experience gardener like me is surprised. Is it summer, spring or winter?

I do not worry about it, because summer, spring or winter, every season has something special. So I pick a small bouquet from the garden. A bizarre combination, but what does it matter?

At this time of the year every flower is hugely appreciated!
Enjoy your week
Hetty

Reacties

  1. I would be over the moon if I had a bloom to share right now. It is still freezing here so no blooms. Reading your post made me go outside to see if I was mistaken. No Blooms. There is a few green leaves of the Galanthus and a green bud or two on some of the Hellebores that are in a warmer area of the garden. FUN.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf toch...echt een leuk boeketje zo..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha...zie dat ik yegenwoordig als 'unknown" reageer..moet nog erns kijken hoe ik dat weg kan krijgen. Groetjes van Schunsland

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geeft niets hoor, maar leuk dat ik nu weet dat jij de “ unknown” bent. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely bouquet Hetty!
    I think it's spring in your garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. With so many flowers being bred to bloom when they usually don't, it's hard to tell the season by them. But, like you, I just enjoy what I get. Your bouquet is wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten