Pasen, één tulp maakt nog geen lente.


In de schaduw zijn de sneeuwresten nog niet uit mijn tuin verdwenen. Maar op een zonnig plekje zag ik een tulp. In de lente kan het hard gaan.

Ik heb medelijden met de buitenlandse toeristen die duizenden kilometers hebben gereist om naar de Keukenhof te kijken. In een koud voorjaar heb je pech. Dan is er van al die massa’s tulpen alleen maar wat te zien in de paviljoenen. Wij kunnen in onze tuin kijken wanneer de beste tijd is om te gaan. Dat uitstapje kan dit jaar beter nog een paar weken worden uitgesteld.

In mijn plastic kasjes gaat het heel goed. Er staan volop potten met tulpen en narcissen te wachten op vorstvrij weer. Met die gemeen harde koude oostenwind, laat ik ze lekker binnen staan. Ze groeien goed en ik zie hier en daar al narcissen in knop.

De viooltjes en Bellis perennis die ik een paar weken geleden in die heerlijk lenteweek kocht, staan ook nog in de kas. Ik wil ze planten bij de tulpen en narcissen. Elk jaar een andere combinatie. Voor mij een uitdaging om er wat bijzonders van te maken.

Een rondje door de tuin met mijn camera. In de zon uit de wind bloeit er al het een en ander.

Ik geef toe, één tulp maakt nog geen lente. Maar het is wel een voorproefje van wat er allemaal nog komt.

Gezellige paasdagen.

                                         romantischerozentuin.nl

De eerste tulp, Anemone blanda en Iris reticulata

Crocus Jeanne dÁrc, Anemone blanda en viooltje


Euphorbia amygdaloides 'Redbud', Narcis 'Peeping Tom' en Narcis 'Jetfire'
 
 

Reacties