Magisch licht.

Pennisetum Hamln

Inspiratie zit in alle dingen. Zo ben ik gefascineerd door de grassen die langs de wegen in Gran Canaria groeien. Het is een wilde soort lampenpoetsersgras. (Pennisetum) In de ochtend merk je ze niet op, maar in de namiddag, als we vanuit de bergen weer naar zee rijden…. Dan schijnt het licht erop. Magisch licht!

De grassen slingeren woest heen en weer als de auto erlangs rijdt. Een kolkende zee van grassen. De wegen zijn bochtig en om elke hoek zie je weer meer grassen. Foto’s nemen is onmogelijk, maar ze vormen plaatjes in mijn hoofd. Inspiratie!

Terwijl we langs de grassen rijden peins ik hoe ik dit effect thuis ook kan creëren. De enige plek die daarvoor in aanmerking komt is voor het keukenraam. Daar schijnt in de namiddag de zon op de drie Afrikaanse potten… Het idee is geboren.

Thuisgekomen heb ik de drie potten ingeplant met Pennisetum ‘Little Bunny’; deze soort wordt aanbevolen voor potten. Helaas aan het eind van de zomer blijkt, dat dit soort te laag is voor mijn hoge pot. Ik zet door en koop drie Pennisetum ‘Hameln’. Dit soort is groter en geeft meer body. Dan wacht ik tot de zon erop gaat schijnen….

Het is toch een beetje een teleurstelling. Vanuit het keukenraam zie ik wel strijklicht. Maar het magische tegenlicht bereikt mijn planten net niet. Het zit achter het huis van de buren. Om het  tegenlicht te zien moet ik naar buiten. 

Of we moeten het huis afbreken en een kwartslag draaien… 

Ik loop wel even naar buiten!

Fijne week

Hetty

potten met grassen en chrysanten
Daar komt dan eindelijk het licht op mijn grassen.
potten met grassen en chrysanten
Ik heb er Chrysanten bij geplant in herfstkleur. Zie je het? Net geen tegenlicht.
Chrysant in bronskleur
Deze kleur is prachtig bij de Afrikaanse potten.

pennisetum Hamln
Grassen in het magische licht. Ik moet er toch voor naar buiten!

Wilde grassen op Gran Canaria

Grassen op Gran Canaria. 

Wilde grassen op Gran Canaria
De grassen zijn best donker als het licht er niet op valt.


De nieuwe volgers die zich afgelopen week hebben opgegeven, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!
Wat je deze week in de tuin kan doen:
Plant nieuwe aankopen. Kijk ook eens in de sale bij een tuincentrum. Je koopt er soms voor de helft een leuke plant.
Deel oude planten in stukken en herplant de buitenste delen. Gratis meer planten! 
Wil je een boom planten, dan is het nu een prima tijd om dat te doen.
Nestkastjes van de vogels al schoongemaakt? Doe het voor de winter, je staat soms voor verrassingen! lees er meer over:Wat zit er in mijn nestkastje?
Zijn de appels en peren al geplukt? Anders eten de vogels alles op. Lees er meer over, maar alleen als je gevoel voor humor hebt!  Joop ziet hilarische dingen.

Mijn comments op jullie posts:
Lillian: Bedankt voor je opmerkzaamheid. De persicaria heet inderdaad Purple Fantasie. Ik heb het meteen aangepast.




 

Reacties

  1. Dat magische tegenlicht van deze weken, ik ren ook elke keer de tuin in om het met een foto te vangen ( wat meestal niet lukt).
    Jammer dat je het niet kan dupliceren naar je tuin, dat licht van Gran Canaria.
    Maar blijf proberen het te benaderen, Hetty: de aanhouder wint.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten