Een nieuwe generatie.

In de zomervakantie heeft onze dochter met haar man op onze tuin gepast. Ze genieten samen met hun kleine van het strand en de tuin. Elke dag sturen ze foto’s waarop we onze kleindochter door de tuin zien kruipen. Het is ontroerend om te horen dat ze regelmatig aan de lavendel snuffelt (net als haar moeder) en steeds graait naar de wilde peen die over het pad hangt. 

Zoveel weken op een tuin passen, dat brengt onze dochter op een kado idee. Ze vraagt een gieter voor haar verjaardag. ‘Een zinken gieter; dezelfde zoals jij hebt mam’.

Daar vraagt ze me wat. Deze gieter heb ik aan het begin van mijn tuin carrière al aangeschaft! Maar na een aantal tuincentra bezocht te hebben vind ik de gieter bij de boerenbond winkel in de buurt. Het zou zomaar kunnen dat de mijne daar ook vandaan komt.

Ik zet de gieters naast elkaar op het gras. Een glimmende nieuwe en een verweerde oude. Ze staan symbool voor onze tuinlevens. Terwijl ik er naar kijk hoop ik stiekem dat onze kleindochter ook een tuinvrouw wordt. 

Stel je voor, een nieuwe generatie …een tuinvrouw?

Zo gemakkelijk zal het niet gaan. Mijn andere dochter heeft zich namelijk als doel gesteld om van dit meisje een amazone te maken. Die kleine meid heeft -liggend in de kinderwagen- kennis gemaakt met de paarden en ik hoorde dat het zadel al is gekocht!

Toch geef ik het tuinvrouw idee niet op. Want de volgende dag vind ik in de schuur een klein plastic gietertje. Ik zet het bij de twee andere gieters. Drie generaties gieters. 

Dat is voor mij het teken dat het helemaal goed zal komen met die kleine tuinvrouw!

Fijne week

Hetty

Drie generaties gieters.

Wilde peen hangt over het gras.

Lavendel en wilde peen ( Daucus carota).

De rozen bloeien weer.


Ochtend licht.
De nieuwe volgers die zich afgelopen week hebben opgegeven, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

Wat je deze week in de tuin kan doen:
Bemest het gras. Let op dat je een meststof zoekt speciaal voor het najaar. Het is niet de bedoeling dat het gras een groeispurt gaat maken voor de winter! Laat je informeren. Ik strooi DCM Gazonmest Najaar (Ik heb geen aandelen) doe dit als het heeft geregend.
Koop bloembollen. Ik heb ze op de markt al te koop gezien. Je kunt ook op internet zoeken.
Knip de planten af die je niet meer mooi vindt. Dat geeft je misschien een beter gevoel. Lees over mijn twijfels: knippen of niet?
Verzamel zaden van planten die je volgend jaar wil zaaien. Doe ze in een papieren zak en schrijf er de naam en het jaartal op.
Nog even in vakantie sferen blijven? Lees over mijn bezoek aan Great Dixter (Engeland) in 2013. Tuinbezoek aan Great Dixter

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: Zinnias, daar kan ik alleen van dromen. Ik ben ermee opgehouden, steeds lukt het me niet om ze in bloei te krijgen.





 

Reacties

  1. Kleine A, zal vast en zeker veelzijdige vaardigheden ontwikkelen, maar paardrijden is ook heel belangrijk dat snap ik wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat Zinnia's niet lukken bij jou, jij met die groene vingers! Hier bloeien ze rijkelijk door en dit wordt een jaarlijks blijvertje op mijn balkon. Drie generaties tuinvrouwen, hoe heerlijk zal het zijn. Paarden en tuinen gaan toch ook vaak samen in Engeland?Dus in het Zeeuwse misschien ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten