New kid in town.



Wanneer ik ‘s ochtends uit het keukenraam kijk, zie ik dat de vogels de zonnepitten nog niet hebben opgegeten. Wat is dat voor geks? Ik kijk naar rechts en dan zie ik het. Er zit een -voor mij- onbekende kat. Een nieuwe kitty cat in de tuin.

 

Het is nog een jong beestje, met een glanzende wit /rode vacht. Ik begrijp waarom de eigenaren deze kat hebben uitgekozen. Maar als schutkleur? Deze kat is als een aardbei op een gebakje!

 

De kat loert en gaat helemaal op in de jacht. Waar kijkt hij naar? Het is het roodborstje in de rozenstruik, zo’n 2 meter hoger. Ha, dat gaat hem niet worden kitty cat. De kat sluipt verder om de hoek van het huis en ik volg hem door het raam. Dan keert hij op zijn schreden terug en wil bij het vogelvoerstation onder de taxushaag kruipen. Daar heb ik -listig- een plank gelegd, zodat een kat niet meteen van onder de heg op de vogels kan springen. 

 

De kat weet dat nog niet, maar neemt na enige aarzeling de hindernis en klimt achter de plank onder de taxus. Als laatste zie ik de witte staart verdwijnen. Er is geen vogel te zien bij het vogelvoerstation.

 

Ik wacht en bedenk dat de kat waarschijnlijk onder de heg verder zal sluipen. Opeens komt de nieuwe kat vanonder de heg gesprongen. In zijn bek…..

NEE, het roodborstje! De kat rent weg, sneller dan de wind. Verbijsterd staar ik door het raam.

 

Meteen keren de vogels terug om te eten. Maar ik weet, deze ‘new kid in town’ is één om rekening mee te houden!


P.S. De volgende dag zit er weer een roodborstje in mijn tuin. Een andere? Of heb ik het toch verkeerd gezien?

 

Fijne week

Hetty

De kat en het roodborstje.

 Archieffoto roodborstje. 

romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!


Wat je deze week van december in de tuin kan doen:
Geniet van de rust in de tuin. Doe eens een week niks!
Meer lezen over wat ik over mijn vogels heb geschreven? Lees hier over het baby geluk, beschuit met muisjes.
Of lees hoe ik een nest wil verhuren. Een hilarische discussie uit 2012: Gesprek tussen een tuinfreak en een vakidioot.
Of hier,  waarin je kan lezen hoe kieskeurig ze zijn: mijn vogels zijn conservatief
Of lees hoe ze zich vermaken in de vogel carrousel DIY. Vogels voeren

Mijn comments op jullie posts:
Angelica: En denk zomaar dat jij ook al een kerststuk hebt gemaakt.
Margriet: Altijd leuk om met de kleinkinderen wat te knutselen voor kerst. En een takje hier of daar minder in het plantsoen, dat groeit wel weer aan.
Willy: Bedankt voor je mooie kaart en lieve woorden.




Reacties

  1. Oh jee , een echte jager! Mijn zoon heeft ook zo'n poes, zelfs met een belletje om zijn nek vangt hij vogeltjes☻

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten