Drie verleidingen en een spraakverwarring.

Laatst was ik in Engeland op tuinreis. De grote tuinen van Engeland zijn steevast uitgerust met een tearoom vol heerlijke taart, een nurserie met prachtige planten en een giftshop. En wie ben ik om aan deze verleidingen weerstand te bieden? De tearoom kan altijd op mijn volle aandacht rekenen. De planten sla ik -na de Brexit- over. Rest nog de giftshop……

 

Ik viel als een blok voor de terracottapotten met het ‘wiebertjesmotief’. Zou ik ze meenemen? Ze zijn wel zwaar en onhandig....Ik draai nog een paar keer om de potten heen en zwicht voor deze verleiding. Twee stuks gaan mee naar de kassa. 

 

‘Mooi hè dat klassieke 'lettuce pattern’ zegt de verkoopster vriendelijk. Lettuce pattern? Ik zie geen slablad in het wiebertjes patroon. Terwijl ze de potten stevig inpakt voor een reis naar het vaste land, noemt ze de naam van het patroon nogmaals. Ik knik, maar begrijp niet hoe zij een slablad in het wiebertjes motief kan zien. 

 

Heb ik het misschien verkeerd verstaan? ‘s Avonds zoek ik op internet naar het patroon. Dan komt de aap uit de mouw. Het is Lattice en niet Lettuce. Lattice is vlechtwerk. Het klinkt ongeveer hetzelfde. 


We hadden last van een spraakverwarring. Gelukkig was ik niet bij de groenteman .....


Fijne week

Hetty

Verleiding 1. Een tearoom vol heerlijke taart.
Verleiding 2. Een nursery vol planten.
Verleiding 3. Uit de giftshop. Terracotta pot.Simpel en mooi met margrieten.
Ik kocht dit voorjaar nieuwe tuinstoelen... Zien jullie het? Daar zit het lattice pattern ook al in!

De nieuwe volgers die zich afgelopen week hebben opgegeven, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

Wat je deze week in de tuin kan doen:

Verzamel żaden van eenjarigen. Bijvoorbeeld: papaver, juffertje in het groen, digitalis of eenjarige ridderspoor. Doe ze in een papieren zak en zet de naam en het jaartal erop. Bewaar ze tot volgend voorjaar.
Schrijf op welke planten verzet moeten worden dit najaar. Zijn er planten die te droog staan of toch teveel zon hebben? Noteer het.
Vergeet niet te genieten van je tuin. Of lees nog een blog terug over een van de mooiste tuinen die ik in Engeland heb bezocht. Een dag op Hicote Manor 

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: De terracotta potten gebruik ik als overpot. De dahlia's zijn in een kleinere containerpot geplant die in de terracotta pot past. Ze kunnen er dus gemakkelijk uit aan het einde van het seizoen. Veel plezier in je nieuwe huis.