De tuin begin juni.

 

romantische rozentuin. viooltjes en bellis
De open tuindagen zijn weer voorbij. Beide dagen is het droog gebleven en de zon liet zich zelfs vrijdag nog even zien. Er zijn weer heel veel enthousiaste tuinmannen/vrouwen geweest uit binnen- en buitenland. Wat hebben ze genoten van de rozen en vaste planten die door het regenachtige voorjaar zo uitbundig bloeien. Aan de tafel in de schuur zijn alle topics van het tuinleven besproken zoals luizen, klimaat, bemesting, buxus rooien of niet, noem het maar op. En de laatste begeerlijke tuinplant? Daar wel niet om gevochten, maar eerlijk gedeeld.

Het waren gezellige dag. Voor degene die niet konden komen een kleine impressie van de tuin. Ik ga nagenieten in de relax stand.

Fijne week

Hetty

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en leuk dat jullie meelezen!

In de schuur wordt alle tuin lief en leed gedeeld.Alliums
Alliums
Alliums onder bomen in de romantische rozentuin
Ze zaaien ook uit.
Corydalis met houten bankje in de romantische rozentuin
Corydalis. Zaait zich volgens eigen plan uit.
Roos 'Golden Border' met het uitlopend blad van Cercis ( Judasboom)
Roos 'Golden Border' met het uitlopend blad van Cercis ( Judasboom)
jonge merel in de romantische rozentuin
Jonge merel schreeuwt om mama.
Roze rozen 'Fatin Latour'. Bloeit een keer helaas.
Zelf gezaaide lupine. Ze bloeien eindeloos als je de uitgebloeide bloemen eruit knipt.
roos 'Alchemist'.
De nooit teleurstellende roos 'Marie Pavic'.
Klimrek van hazelnoot met lathyrus; witte pioenen tegen het hek.
Klimrek van hazelnoot met lathyrus; witte pioenen tegen het hek.
Witte poortje afgelopen najaar vernieuwd. De rozen doen het nu veel beter!
Schitterende donkere baardirissen'.

 Wat je deze week in juni kan doen.
Juni is een uitgelezen maand om tuinen te bezoeken. In deze tijd zijn er veel geopend voor publiek. Wanneer je een tuin in jouw buurt bezoekt is het belangrijk om te noteren of te fotograferen wat je mooi vindt. Deze planten groeien namelijk op dezelfde grondsoort en zullen het bij jou in de tuin ook doen. Lees hoe ik een inspirerende tuin in Engeland bezocht. Wollerton Old Hall of wat dacht je van Great Dixter
Blijf je planten steunen en uitgebloeide bloemen wegsnoeien. Lees 5 tips om je planten op te binden.
Je kunt nu tweejarigen zaaien. Lees: tweejarigen zaaien.
De tuin niet kunnen bezoeken? Op vrijdag 23 en zaterdag 24 juni is mijn tuin weer geopend als deelnemer van de Zeeuwse Tuin2-daagse. Alle info op: Romantische Rozentuin.

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: Ik kan me voorstellen dat je die fruitvliegjes snel zat bent. Hier buiten bij de keukendeur heb ik er geen last van. En het deksel blijft erop!
Zem: Ik zal mijn techniek wat betreft het composteren moeten verbeteren. Ach tuinieren is ook niet in een jaar geleerd, dus ik ga gewoon verder. Ik ben ook erg benieuwd wat ze over de Chelsea Flowershow schrijven. Ik vond - van wat er op tv werd getoond- dat de nagemaakte landschappen erg waren oververtegenwoordigd. En zoveel onkruid, zou dit de nieuwe trend worden? Ik heb alvast expres wat brandnetels laten staan in de border. Benieuwd hoe de mensen hierop reageren!  

Reacties

  1. Hoi Hetty, Ik heb een vraagje over Pioenrozen; 3 jaar geleden bij mijn moeder uit de tuin naar mijn tuin verplaatst. Nu voor het eerst 1 pioen erin. De struik is veel groter, waarom komen er niet meer pioenen? Kan ik dat stimuleren? Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten