700 een memorabel getal


Zevenhonderd; een memorabel getal. Dit is namelijk het zevenhonderdste blog dat ik schrijf. Mijn oog viel er toevallig op deze week. Anders was het onopgemerkt voorbij gegaan. 

 

Ik kan me nog goed herinneren dat ik na het schrijven van het eerste blog tegen mijn dochter zei: ’Zou ik wel genoeg te vertellen hebben elke week?’ Ze had daar geen enkele twijfel over. ‘Maak je daar maar geen zorgen over mam.’

 

En ze heeft gelijk gekregen. Er gebeurt altijd wat. Het schrijven over de tuin verveelt me nooit. Net zoals het praten over de tuin. Daar zou ik dagen mee kunnen vullen, maar dat wil je je omgeving natuurlijk niet aandoen. Vandaar dit blog, om al die gedachten op te schrijven zodat niemand in mijn directe omgeving een overdosis tuininfo krijgt. 

 

Elke week vaste prik een kortverhaal over mijn tuin. Jaar na jaar, seizoen na seizoen. En het gekke is dat het jullie ook niet schijnt te vervelen. Terwijl het altijd maar weer gaat over sneeuwklokjes, tulpen, pioenen, rozen, snoeien, planten en herfstbladeren.

 

Zevenhonderd. Een memorabel getal. Ik duik in de kelder van mijn blog archief en vind het eerste blog waar het allemaal mee begon: buxus kortwieken. (Uiteindelijk is niet goed afgelopen met de buxus. De schimmel... de buxusmot...)


Ik hoop nog lang door te mogen schrijven. En dat jullie blijven lezen!

Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

De nieuwe volgers die zich afgelopen week hebben opgegeven, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

sneeuwklokjes
Terwijl het altijd gaat over sneeuwklokjes....
tulpen onder bloeiende perenboom
Tulpen.....
pioenroos
Pioenen.....
rosa Gertrude Jekyll
rozen....
rozenboog met rozen
en nog meer rozen....
phloxen en veronica
 en kleuren.....
roos snoeien
snoeien...
bloembollen planten
en steeds opnieuw planten....
herfstkleur rood
en herfstbladeren.

Wat je deze week in januari kan doen.
Heb je nog geen zaden besteld? Laat je verleiden. Ik heb dit jaar besteld bij tabernal zaden. Wees gewaarschuwd, koop niet teveel! Maar het is zo leuk.....ik ging weer door de knieën!
Heb je nog een boom die je moet omzagen? (Ik hoop het niet.) Nu is de tijd om dit te doen.
Rozen snoeien? Wacht nog even tot de vorst voorbij is. Woon je in een gebied waar weinig vorst is dan kan je voorzichtig beginnen.

Mijn comments op jullie posts:
Gwen: Ja, de rozen die ik uitzoek selecteer ik ook op geur. Het is niet gauw goed! Die appelbomen kunnen volgende maand ook nog. Het is pas januari. 
Daisy: So good to hear from Cornwall. We gardeners struggle with the same problems.
Margriet: Een oud snoeiboek van je vader. Dat is iets om te koesteren. En ik denk dat het snoeien daarin beschreven nog best actueel is.
Zem: Het inderdaad bijzonder om te zien hoe vroeger een boek werd samengesteld over rozen. Wat moet het moeilijk kiezen zijn geweest zonder kleur. ik denk dat dit nog een speciale uitgave was met die ingeplakte foto's. En dan dat doorzichtige papier ervoor. Net een oud fotoalbum van je ouders!







 

Reacties

  1. Félicitations du Nord de la France .C'est un plaisir de lire vos partages et conseils avec toujours beaucoup d'humour dans vos dialogues .
    Merci à vous et belle semaine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een respectabel aantal blogs zeg! Ik vind het altijd weer leuk om te lezen. Je schrijfstijl is prettig en soms ook grappig. Je foto's zijn plaatjes. Ik denk dat er altijd wel weer iets te vinden is om over te schrijven, ik heb er zelf ook geen enkele moeite mee alhoewel ik niet alleen over mijn tuin schrijf. Ga zo door, zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Congratulations, Hetty, to make it to 700 and still sound so young! Gardeners can always find something to talk about and as long as you keep writing your blog then I will certainly read it. Many thanks for all the entertainment, useful hints and tips, beautiful photographs and sharing your garden with us.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, Hetty, met 700 maal een mooie blog schrijven!
    Ik lees je opgewekte, vaak leerzame blogs graag en ik geniet van de mooie foto's uit je tuin.
    Van jouw blogdiscipline kan ik wel wat leren !
    Net als jij heb ik altijd wel gespreksstof over de tuin, maar dat resulteert dus vaak niet in een blogpost.
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten