Oktober. Een rondje door de tuin.

nazomer boeket
Het lijkt rustig in de tuin, bladeren vallen, het zonlicht wordt zachter; je voelt dat de herfst eraan komt. Maar ondanks dat, is er volop activiteit in mijn tuin.

Gedurende het tuinseizoen schrijf ik de dingen in mijn notitie boekje op die ik niet mooi vind. Zodat ik het niet ben vergeten tegen de tijd dat het herfst is! Nu is de tijd om die notities uit te voeren. Zo staan de hoge grassen klaar om naar de tuin van mijn dochter te verhuizen. De Duizendknoop (Persicaria amplexicaulis) die de hele tuin over wilde nemen, is gehalveerd en zijn er nieuwe planten besteld en geplant. Als binnenkort de bloembollen komen wil ik alle veranderingen af hebben.

Tijdens al deze werkzaamheden geniet ik volop van de bloemen in de tuin. Dahlia’s rozen, Zinnia’s, ze bloeien nog uitbundig. Het lijkt wel of ze de zomer voor me vast willen houden. Ik pluk gulle boeketten uit de tuin. In warme herfst kleuren.

Herfst? Ik wil er nog niet aan denken!
Fijne week.
Hetty

Nieuwe volgers welkom op mijn blog.
boeket in warme kleuren
Boeket in warme herfst kleuren 
rosa Boscobel
 rosa 'Boscobel'
dahlia Creme de Cassis
Dahlia 'Creme de Cassis' 
tuin met rozen en dahlia
Achtertuin met rozen en dahlia 
Anemone japonica Wirlwind
Anemone japonica 'Wirlwind' 
rosa Schneewittchen
Rosa 'Schneewittchen' 
rosa The Lady Gardener
Rosa 'The Lady Gardener '
zinnia in warme kleuren
Zinnia in warme kleuren.

October. A stroll through the garden.

All seems quiet in the garden, leaves are falling, the sunlight is softer; you feel autumn is coming. But nonetheless, there is plenty of activity in my garden.

During the gardening season I write down the things that I do not like in my little notebook. So you won’t forget! Now it's time to take action and make the necessary changes. The tall grasses are ready to move to my daughter's garden. The Knotweed (Persicaria amplexicaulis) that wanted to take over the entire garden is cut in half, new plants are ordered and planted. I want to finish all these changes before the flower bulbs arrive.

During these activities I still enjoy the flowers in the garden. Dahlias, roses, zinnias, they all bloom abundantly. It seems like they want to keep the summer a little longer for me. I pick generous bouquets from the garden. Bouquets in warm autumn colours.

Autumn, I‘ll have to face it, but I don’t want to think about it yet!



Reacties

  1. Hi, Hetty!
    Your garden is beautiful in all seasons. And yes, autumn is a busy time, to plant, order, cut, throw out, re-plant in other place... I planted new tulip and crocus bulbs, prepared dry maple leaves and cloth for wintering.
    Lovely bouquets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Dahlia 'Creme de Cassis' gaat nu echt op mijn verlanglijstje. Al een paar keer getwijfeld, zijn die foto's in de cataloog wel echt? Maar blijkbaar wel zo te zien aan jouw foto's. Echt prachtig is ie!
    De persicaria is ook al zo'n mooierd. Twijfel om het toch hier te proberen maar we hebben droge zandgrond... misschien dat ie dan wat minder woekert?
    Zoveel soorten, zoveel keuze, zoveel twijfel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your late flowers look so pretty Hetty. I love fall colors. I too need to get some tulips into the ground before it is too late. I brought in the plants I want to save today. The wind is blowing and the temperature is falling as I type. Autumn has definitely arrived. Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou denken dat het hierboven zomerfoto's zijn, als je oppervlakkig kijkt, zo'n kleurpracht nog.
    Maar het is onmiskenbaar herfst, alleen de temperatuur klopt niet en sommige planten gaan weer bloeien.
    Het is gewoon raar.
    Maar het is ook de tijd om veranderingen aan te brengen in de tuin, net als jij verplanten en aanplanten. Maar daar heb ik eigenlijk regen bij nodig...
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten