Tussen oud en nieuw.

oliebollen

Dit is alweer het laatste blog van 2023. Terugblikken? Ik heb er geen zin in. Liever kijk ik vooruit. In de tuin lijkt alles dan wel dor en saai, maar onder de grond…. daar borrelt het leven!

 

Sneeuwklokjes komen overal boven de grond. In sommige zie ik zelfs al iets wits. Daar word je blij van. Er flitst meteen een plannetje door mijn hoofd. Als ik die sneeuwklokjes eens zou opgraven en in een potje zetten? De pollen zijn groot genoeg om daar iets af te steken. Dan plant ik ze na de bloei terug in de tuin. Doen!

 

Mijn plannen voor volgend jaar? Veel zaaien; dat is zo leuk om te doen. Ik heb zaden van een spectaculair afrikaantjes soort gekregen. Ze worden wel een meter hoog! Ik verheug me erop. Ook heb ik heel veel mooie Engelse lathyrussoorten gekocht. En wat dacht je van een Spaanse pronkboon met donker blad…Gezien in Sissinghurst. Jullie gaan er over lezen in het nieuwe jaar. 

 

Vervolgens wil ik elke maand een blog schrijven over bloemen die ik uit de tuin heb geplukt. Als extra uitdaging moeten ze steeds in een andere vaas geschikt worden. Goede reden om meer vazen te kopen! Jullie gaan zien of het lukt.

 

Tot slot wil ik jullie bedanken voor het lezen van mijn posts. Dank voor al jullie leuke, lieve reacties. Het is hartverwarmend om zoveel trouwe volgers te hebben die elke week meelezen.  

 

Rest mij niets anders dan jullie allemaal een fantastisch tuinjaar toe te wensen:

 

met precies genoeg regen en zonlicht

om de tuin te laten stralen.

maar behalve dat,

plant in 2024 eens

iets goeds,

iets lekkers,

iets geks,

zomaar voor je plezier! 

Hetty

sneeuwklokjes delen
Graaf een flinke pol sneeuwklokjes op.
sneeuwklokjes oppotten
Deel de plant in stukken en pot ze op.
sneeuwklokjes in potten
Zet ze dicht bij het raam zodat je ervan kunt genieten.
zaden voor in de tuin
Was ik toch niet iets te begerig?


Mijn comments op jullie posts:

Margriet: Bedankt voor je altijd positieve comments elke week. 
Sheena: Thank you for your kind words. As you can read above, I am full of ideas for 2024.



 

Reacties

  1. Alle goeds voor 2024.

    Veel liefs Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK deed dat al een paar jaar met die sneeuwklokjes. Ik haalde ze uit de volkstuin en zette ze op het balkon of binnen. Na de bloei gingen ze weer in de grond in de volkstuin. Helaas, nu dus niet meer. Maar de bollen die ik in potten op het balkon gezet heb, komen ook goed op.Alleen geen sneeuwklokjes. Als straks op het landgoed honderdduizenden sneeuwklokjes bloeien, schep ik er misschien daar wel een polletje uit de grond. Mag niet, maar een paar zullen ze vast niet missen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vergeet je het beste te wensen voor 2024. Ik lees je blogs altijd met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten