Eetbare bloemen.

Afgelopen week haast ik me door de supermarkt vanwege de kerstinkopen. Gedachteloos trek ik de deur van het koelvak open om taugé te pakken. Maar als ik de deur weer sluit, sta ik als aan de grond genageld. Wat zag ik daar naast de verse kruidenmix? Bloemen?

 

De kerstboodschappen zijn op slag vergeten. Bloemen in het koelvak? Hoe hou je die vier dagen goed tot kerst? Ik pak het plastic bakje met bloemen eruit om het beter te bekijken. Er zitten afrikaantjes, margrieten, fuchsia bloemen en viooltjes in. De inhoud kan variëren lees ik op de achterkant. 


Afgeknipte bloemen in een bakje, voor 3,99. Je zou denken, koop een bos bloemen en haal daar wat bloemblaadjes van af om je kerstdis te versieren. Wat moeten de medewerkers niet gedacht hebben, als ze de opdracht krijgen om bloemen van de stelen af te knippen! De idiote conference van Bert Visser schiet me meteen te binnen! (Ik zoek hem voor jullie op)

 

Ik leg het bakje met bloemen terug, maar ben toch geïnspireerd. Ik wil als afsluiting van het kerstdiner een Pavlova maken. Je weet wel, merengue met slagroom en vers fruit. Misschien kan ik de Pavlova versieren met viooltjes uit de tuin.

 

Thuisgekomen inspecteer ik de viooltjes in de achtertuin. Door de vele regen van afgelopen week hebben ze geen mooie bloemen meer. Alleen de cyclamen zien er nog goed uit. Die felroze kleur zou het goed doen op mijn dessert. Maar of die eetbaar zijn? Een eenvoudige speurtocht op het internet geeft antwoord: alle delen kunnen giftig zijn. Giftig? 

 

Wij eten de Pavlova dus gewoon met fruit en zonder bloemen!

Fijne kerstdagen,

Hetty

Eetbare bloemen voor de kerst.
Deze eetbare viooltjes zien er niet uit.
De cyclamen zien er heerlijk uit, maar blijken giftig!
De Pavlova met fruit en zonder bloemen.


Tot slot de idiote bloemschik conference van Bert Visser. Je verwacht het niet...

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: Wat een kat heeft je zoon. Met bel om de nek een vogel vangen, dat is een topsporter!



 

 

 



 

Reacties

  1. Wishing you a joyful Christmas, Hetty, the pavlova looks delicious even without flowers and sure everyone enjoyed it. Looking forward to hearing about your garden in 2024 and thank you for all the entertaining and informative posts in the past year.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die Bert, zit hier om 8 uur in de ochtend al hard te lachen. Mijn dag kan nu verder niet meer stuk. Hij begon vroeg door een geklop en geroep wat mijn 87 jarige buurvrouw bleek te zijn die gevallen was en niet meer kon op staan. Ik belde 112 om 5.15 uur...........

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten