Tulpen impressies.

De open tuindagen van de Zeeuwse Bloembollen route liggen weer achter me. Het waren gezellige dagen met vrolijke bezoekers uit binnen- en buitenland.

Wat is er veel besproken aan onze eenvoudige tafel in de schuur. Met een mok koffie om de koude handen aan op te warmen, worden de beste tuin ervaringen met elkaar gedeeld. Geen onderwerp is te gek. Zo wordt bijvoorbeeld met mij gebrainstormt ( is dat een woord?) hoe ik het beste Lathyruszaden mee kan smokkelen uit Engeland!

En bloembollen? Iedereen krijgt zin om komend najaar bloembollen te gaan planten. Mijn missie is geslaagd.

Nu ga ik rustig nagenieten van alles. Overdenken wat er allemaal is besproken. Bedankt N, T, C en Y voor de hulp. Zonder jullie had ik het niet gekund.

Voor diegene die niet konden komen een impressie van de tuin.

Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en leuk dat jullie meelezen!

Zachte kleuren in de avondzon.
Witte tulpen in potten

Mijn favoriete tulp Exotic Emperor.

Wit, sereen.
Border in sorbet kleuren
Anemoon Mr Fokker
Zalm met donker rood
Parelgras met hard roze tulpen
Iris Hollandia 'Apollo' is de bezoekers favoriet!

Wat je deze week in de tuin kan doen:

Steek stokken bij Pioenen en andere vaste planten die steun nodig hebben, voordat de planten omvallen. Lees hier 5 tips om planten op te binden.

Ga op zoek naar eenjarigen voor in de potten op het terras. Oppassen als je in een omgeving woont waar het 's nachts nog vriest. Zet je aankopen dan een nacht in de garage of dek ze af met vliesdoek. Eenjarigen in potten

Zijn de lathyrus planten al lekker lang uitgegroeid? Top ze, om zodoende stevige planten te krijgen.


Mijn comments op jullie posts:

Margriet: Ik ben benieuwd hoe je tulpen er nu voor staan op het balkon. Ik zag een donkere lucht boven Rotterdam afgelopen vrijdag! Ik vrees het ergste.












 

Reacties

  1. Prachtig is je tuin hoor Hetty! Wat is het ook al groen bij jou! Hier in het midden van het land met een tuin op het noorden is het echt nog wat minder. Gelukkig heb ik (aangestoken door jouw enthousiasme!) wel lekker veel bollen in potten waarvan we al wel kunnen genieten.
    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hetty, wat is je tuin prachtig! Terecht even uitpuffen. Tot snel. groeten, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Hetty! Jouw tuin is een prachtig schilderij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een feest in jouw tuin, Hetty! Echt genieten van al die kleuren, zeker met wat zon erbij. Mijn tulpen op het balkon staan toch nog aardig rechtop. Het zou toch leuk zijn als het weer eens zo lekker wordt dat ik ze vanuit mijn stoel op het balkon kan bewonderen☺Lathyruszaadjes smokkelen vanuit Engeland moet toch niet zo moeilijk zijn? Mag je ze niet meenemen naar het vaste land dan? Ik zou ze dan in mijn bh stoppen, of in een leeg doosje van Smint oid

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten