Goedenavond juni


De open tuindagen liggen weer achter me. De dagen zijn omgevlogen. Het weer werkte mee. Beide dagen hadden we volop zon. We ontvingen mensen uit alle delen van ons land. Ook mocht ik lezers van mijn blog ontmoeten. Wat leuk jullie te spreken!

 

Als om vijf uur de laatste bezoekers zijn uitgezwaaid zie ik de merel en het roodborstje weer. Ze fladderen voorzichtig om het hoekje van de schuur en ik hoor hen denken: zo, zijn die mensen nu eindelijk weg! 

 

In de tuin daalt een opmerkelijke  stilte neer. Het avondlicht schijnt door de takken van de bomen en belicht de bloemen, een voor een. 

 

De tuin in het avondlicht. Stil, verstild. Zo mooi! 

Met het laatste restje energie grijp ik naar mijn fototoestel. Voor jullie, die niet konden komen.


Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!














Wat je deze week van juni in de tuin kan doen:
Bezoek eens een tuin voor inspiratie. In deze tijd zijn er veel geopend voor publiek. Wanneer je een tuin in jouw buurt bezoekt is het belangrijk om te noteren of te fotograferen wat je mooi vindt. Deze planten groeien namelijk op dezelfde grondsoort en zullen het bij jou in de tuin ook doen. 
Blijf je planten steunen en uitgebloeide bloemen wegsnoeien. 
Je kunt nu tweejarigen zaaien.  

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: Goed dat je nog even kon choppen voor de operatie. Ik scheur ook de floxen, maar het is leuk om ook eens een keer te stekken.
Lisa: It is a gorgeous lupine, but it is a sterile type. So I have to take cuttings, and watch the snails. A lot of work. I hope this one survives winter.
Zem: Mei is prachtig, maar juni kan er ook wat van! Genieten elke dag.




 

Reacties

  1. Hetty, je tuin was weer Schitterend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het weer meezat, Hetty! Ik moest er nog aan denken omdat het hier beide pinksterdagen in de middag echt met bakken naar beneden kwam. Zaterdag was het wel een mooie dag. Fijn dat ik mee kan genieten door jouw foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, juni is nog meer genieten: wat een weelde,
    De alliums, waar je mee begint, welke zijn dat, Hetty? ik vind ze heel mooi, ik hoop dat de bijtjes ze ook waarderen. Ik heb de Allium moly voor het eerst - je moet wel van het geel houden - wát een bijtjes snoepen daarvan. En nu hebben we ook nog een paar echte zomerdagen!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten