Goedemorgen mei.

Ik loop in verwondering door de tuin. Elk jaar word ik weer verrast door de schoonheid van deze maand. Ik sta in verrukking te kijken naar de akeleien, de eerste rozen, de laatste tulpen. ‘s Morgens vroeg ogen de bloemen fris in deze lentemaand en zijn de bladeren van de planten nog niet beschadigd door wind of droogte.

 

Vlug pak in mijn camera om de bedauwde planten te fotograferen. Om zo de maand mei voor altijd vast te kunnen houden.

 

Want is mei niet de favoriete maand van elke tuinman/vrouw?


Fijne week

Hetty


romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

Akeleien in alle kleuren zaaien zichzelf uit.



De laatste tulpen.
blauwe regen ( Wisteria)
De eerste rozen
Iris hollandica

Wat je deze week van mei in de tuin kan doen:
Haal hier en daar wat van de vergeet-me-nietjes weg. Zo komt er wat lucht in de border en bij de planten. Het viel mij op dat de slakken bij de voet van de vergeet-me-niet planten schuilen. Opletten dus. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je volgend jaar geen vergeet-me-nietjes in de tuin hebt. Er valt altijd genoeg zaad voor volgende jaren.
Steun planten die om kunnen vallen.
Plant eenjarigen in potten, de kans op nachtvorst lijkt verkeken. Dahlia’s  kunnen in de volle grond worden geplant.
Heb je nieuwe planten gekocht in het tuincentrum? Plant ze meteen in de grond en geef voldoende water!

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: Ik heb je blog gelezen om tulpen over te houden. Maar zoals je schreef is het moeilijk om de soorten uit elkaar te houden. Maar ik ben blij dat het is gelukt.





 

Reacties

  1. Hetty, ik ben het helemaal met je eens: de meimaand is van een overweldigender schoonheid.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt!
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten