Dahlia. Laat de show maar beginnen.

Het heeft lang geduurd, te lang naar mijn zin. Honderden slakken hebben aan de stengels geknabbeld. Wind heeft de opgebonden planten nog los weten te blazen, maar EIN-DE-LIJK bloeien de dahlias.

 

Zijn de kleuren naar mijn zin? Jazeker. Vooral de felbegeerde Dahlia Jowey winnie heeft mijn verwachtingen overtroffen. Deze dahlia moet je snel bestellen, want iedereen wil haar hebben. Het is een zacht oranje pompom dahlia met een paars hartje dat later verkleurd. Ik ben er weg van.

 

Ook dahlia Purple flame is een topper. Deze dahlia met het donkere blad en de rood/paarse bloemen geeft veel bloemen. Zet ze wel op een zonnige plek, anders is de bloei veel minder.

 

In de bloembakken heb ik de Dahlia Totally Tangerine geplant. Deze dahlia wordt ook bezocht door insecten, omdat het een open hart heeft. Dahlia Blue Bajou heeft hetzelfde uiterlijk maar dan in paars. De paarse geeft bij mij minder bloemen.

 

Ik snij telkens een boeket uit mijn borders om ze in een vaas te schikken. Want voorlopig gaat de bloei nog wel even door.

 

Tenslotte is de dahlia show nog maar net begonnen en kan het eindeloos vazen vullen beginnen.


Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

De nieuwe volgers van afgelopen week, van harte welkom en veel leesplezier.


Dahlia Jowey Winnie. Net uit; met het paarse hart.
Dahlia Purple flame
Dahlia totally tangerine.
dahlia Totally tangerine.
In zonnig oranje.
In koel paars, Dahlia Blue bajou.
Nogmaals twee kleuren:
 Creme de cassis en .......
....... Creme de cognac.
Eindelijk kan het vazen vullen beginnen....
Dahlia's daar kan ik geen genoeg van krijgen.

Mijn comments op jullie posts:
Margriet: Een boek? waar zou ik de tijd vandaan moeten halen.
Lisa: I hope you will hear more about my purchase!












Reacties

  1. Dahlia's, heb ze zelf niet in mijn tuin staan wegens chronisch grondgebrek.
    Ik pluk ze altijd in de pluktuin Hof Hazenberg. Op die manier heb ik ze toch lekker in huis.
    Die Totally Tangerine .........geweldig!
    Jowey winnie....om van te smullen die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your dahlias are gorgeous. I too like the one with the purple heart. I like them all. I wish I had more sun to grow them in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn prachtig, om jaloers op te worden....Maar nu de zomer bijna om is, komen er eindelijk bloemen in mijn dahlia, die inmiddels bijna net zo hoog is als ik ben......

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten