Open tuindagen?

 

Een week voor de open tuindagen ben ik in de voortuin aan het werk. Van achter de heg spreken twee leuke, vlot geklede mannen me aan. ‘Ik heb gehoord dat u de tuin helemaal heeft veranderd. We zouden dat zo graag willen zien’.

 

Gezellig, denk ik, bezoekers voor mijn tuin. Ik zet het gereedschap aan de kant en nodig hen uit in mijn tuin. Enthousiast vertel ik over de veranderingen in de voortuin nu de buxus is gerooid. Ze zijn fanatieke tuinmannen en geïnteresseerd stellen ze vragen over de nieuwe planten die ik heb gekozen. 

 

We lopen door naar het gedeelte achter de schuur, waar opeens een groot stuk land bij mijn tuin is gekomen. Ik herken de lap grond van mijn ouderlijk huis. (Voor de ingewijden, het is het stuk achter het ketelhuis.) Ik gebaar hoe ik het ga indelen en vertel hoe ik een aanlegsteiger in de sloot wil maken, zodat bezoekers ook met de kano kunnen komen. 

 

Wanneer we teruglopen zie ik dat er nu een heleboel mensen in mijn tuin staan. Ik schrik ervan, ik mag helemaal niet zoveel bezoekers ontvangen! De nieuwe bezoekers antwoorden dat ze dachten dat de tuin open was toen ze mij met de mannen zagen rondwandelen. Maar dat kan helemaal niet in coronatijd!

 

Zo snel als een haas sluit ik de 15 glazen winkeldeuren die ik aan de straatkant heb.……


Dan word ik wakker en besef dat het een droom was. 

 

Wat was het een leuke droom, om mensen in mijn tuin te ontvangen. Helaas gaan de open dagen van 16 en 17 april niet door. 

 

Voor jullie die ook dit jaar weer niet mogen komen, zijn hier wat foto’s die ik afgelopen week maakte van mijn bloembollen tuin.


Fijne week.

Hetty

romantische rozentuin

De volgers die zich afgelopen week hebben aangesloten, van harte welkom en veel leesplezier.

Tulp Queensland met narcis Toto
Tulp Striped Flag en narcis Toto.
Samen in de zinken emmers
Tulp Tom Pouce en donkere Helleborus
Tulpen Tom Pouce.
Witte, roze en de eerste oranje tulpen.
Mooie combi van uitlopend pioenenblad met donker rode tulp National Velvet.
Zacht gele tulpen Montreux. Ze geuren naar limoen!
Fritillaria meleagris
Kievitseitje Fritillaria meleagris
nonchalante narcissen
Helleborus en de donkere tulp Queen of Night.
Een beetje verwaaid door de stormachtige wind, Narcis Golden Harvest.


Mijn comments op jullie blogposts:
Carina: Leuk een pluktuin. Daar kan je de hele zomer bloemen uit knippen voor in huis.
Marjolein: Vergeet-me-nietjes zijn zo dankbaar. Eenmaal in je tuin gaan ze nooit meer weg. Misschien is dat ook wel op een balkon. Ik hoop het voor jou.
Lisa: You have liberated yourself from the syndrome. Good work. Keep picking Lisa! 
Vera: Leven tussen de tulpenvelden, wat een droom. Maar zou je jezelf toch niet een tulp in huis gunnen? Uit eigen tuin? Eentje maar, om mee te beginnen....ik daag je uit. Het is heel bevrijdend.
Margriet: Je hebt groot gelijk om de bloemen mee naar huis te nemen. Vooral nu je zoveel thuis moet zitten. 
Karen: Is that really you dear Lady of La Mancha? Hope you start blogging soon. No cats here, only our neighbours cat. A dangerous type! I presume your cat is very, very, very sweet.




Reacties

  1. Heerlijke foto’s weer Hetty!!! Tom pouce ... zoete verleidende kleurtjes bij elkaar. Ik heb smakelijk om je droom gelachen!
    Geniet van je dag, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij een prachtige tuin, alleen al je bollen. En dan heb ik nog niet eens je vaste planten in bloei gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat je opentuin- dagen weer niet door kunnen gaan! Zeker nu alles er zo prachtig bij staat in je tuin. Ik geniet erg van je foto's. Vanmiddag ga ik na een week weer naar mijn tuin, ben benieuwd of mijn witte narcissen, tulpen en ranonkels al bloeien nu.... Vanuit de twee kleine knolletjes[ stekjes] van de Dahlia komt groen boven de grond....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend jammer dat je open tuindagen weer niet door kunnen gaan. Maar wat heb ik genoten van bovenstaande foto's. Het ziet er prachtig uit. Ik heb al een heel lijstje met bollen naar aanleiding van jouw blogs die ik ergens in september wil gaan kopen. Ben benieuwd hoe dat volgend jaar in de tuin eruit gaat zien. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your garden has so many beautiful flowers. It is too bad that you can't share it with people. I do appreciate all you show on your blog. Thank you. I often find inspiration for my garden plantings here. Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten