Een maagdelijk pad langs de tulpen.


Afgelopen week kreeg ik post voor de Romantische Rozentuin. Nou, nou, het wordt nog wat! Wanneer ik de brief open blijkt het een folder van siergrind.( siergrindhandel.nl ) Jammer, ik wil geen grind. Maar als ik op de website kijk, blijkt dat je ook schelpen kan kopen. En aan schelpen heb ik een enorm gebrek.

 

Het schelpenpad in mijn tuin is door de vele bezoekers erg ingeklonken. Het ligt er ook al heel veel jaren. Ik herinner me nog goed dat we de eerste lading schelpen gingen kopen. Met een geleende tandemasser en een baby op de achterbank reden we naar Yerseke. Daar aangekomen kiepte een monstertruck met een grote schep de schelpen op de aanhanger. Oeps, dat was ZWAAR. Onze Opel Ascona kwam nauwelijks van zijn plek.

 

Wij zijn niet snel in paniek, maar we keken elkaar aan en dachten hetzelfde: dit wordt een heel gevaarlijke rit naar huis. (De afstand van Yerseke naar huis is ongeveer 50 km) Mijn man reed voorzichtig, HEEL VOORZICHTIG. Hij koos provinciale wegen waar ik het bestaan niet van wist. Eén keer hard remmen en de aanhanger…...niet aan denken. Op de achterbank sliep de baby. We spraken de hele weg geen woord. Ik voel het nog, dat was echt spannend. Nooit hebben we meer schelpen gehaald.

 

Maar nu! Nu kan ik gewoon een Big Bag schelpen kopen, die thuis wordt afgeleverd. Ik bestel meteen een halve kuub.

 

Een paar dagen later wordt de Big Bag bezorgd en voorzichtig over de heg op het schelpenpad gemanoeuvreerd. Daarna kan ik op het gemak de schelpen uitrijden over het schelpenpad. Het is een leuk werkje en het resultaat is geweldig! 

 

Als er weer bezoekers in mijn tuin mogen komen, kunnen ze de komende jaren nogmaals het schelpenpad onder hun voeten crushen. Echter zover is het nog niet. 

 

Tot die tijd ligt het schelpenpad er maagdelijk bij!

 

Fijne week.

Hetty


romantische rozentuin

Volgers die zich afgelopen week hebben geabonneerd, van harte welkom op mijn blog.

Daar komen de schelpen in de Big Bag over de heg.
De volgende dag..... klaar! De tulpen komen mooier uit.
Simpele schelpen, ik ben er blij mee.
Alles wordt mooier.
Voor diegene die niet lyrisch wordt van schelpen: mijn tuin afgelopen week.





Mijn reactie op jullie comments:
Carina: Je gaat het vanzelf lezen wat het volgend jaar wordt met de bloembollen. Nu eerst genieten van dit jaar en daarna opnieuw plannen maken voor 2022.
Margriet: Lekker door je tuin struinen. Wat zal je daar aan toe zijn. Erg benieuwd of het een beetje gaat. Dahlia's boven de grond... heerlijk. Nog even geduld en dan kunnen ze bij jou in de kas.
Marthy: De vaste planten komen allemaal aan bod. Maar eerst de bloembollen. Een prima begin toch?
Hilly: Dahlia's wat leuk. Ik ga kijken.


 

 

Reacties

  1. Dat is opgeknapt, Hetty! Mijn kleindochter van vijf zou graag bij jou schelpen komen rapen, daar is ze gek op.....Wat staat je tuin prachtig in bloei! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een pad van schelpjes...wat een geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat mooi geworden en ik heb zoveel respect voor je als ik al die prachtige tulpen zie. Wat een werk om die allemaal elke keer weer in de grond te zetten. Maar het resultaat is stunning 🌿💗🌿🤍. Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So many glorious tulips! I have never heard of a shell pathway, but it looks pretty. Not for bare feet though.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten