sneeuw!

 

Naar de alpen gaan we niet, maar Moeder natuur verwent me met een wintersport middag. Er is sneeuw voorspelt. Geen lange reis, geen skipakken, geen paspoorten nodig, alleen een muts en handschoenen! Ik heb zin in mijn sneeuw avontuur.

 

Zaterdag check ik mijn fototoestel. Is het opgeladen? Staan mijn wandelschoenen bij de verwarming? De buienradar vertelt me dat om 12 uur de sneeuw ons land in komt. Zeeland is als eerste aan de beurt! 

 

Na de lunch begint het te sneeuwen. Het duurt echter een hele tijd voordat er een laagje ligt. Om half 3 is er genoeg gevallen om de wandeling te starten.

 

De sneeuw knirpst onder mijn schoenen. Paksneeuw! In de verte hoor ik kinderen joelen. Die houden een sneeuwballen gevecht. Ik wandel door het bos. Het is er doodstil. Op sommige plekken waait een gemene sneeuw wind op mijn gezicht. 

 

Ik ben altijd weer verwonderd hoe mooi alles er uitziet met een laagje sneeuw. Saaie grassen vertonen een mooi lijnenspel en bomen hebben een slanker silhouet. Het water lijkt donkerder nu de oevers wit zijn. 

 

Na een uur ben ik weer thuis en fotografeer ik de bloemen in de tuin. Zo kan ik nog wat langer nagenieten van deze dag. Want sneeuw is zeldzaam in Zeeland en als het valt…

 

…..  is het de volgende dag weer gesmolten. 

Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

Nieuwe volgers van harte welkom op mijn blog.

Zeeland is als eerste aan de beurt!
Grassen
vertonen een interessant lijnenspel
Sprookjes hut in het bos.
De bomen lijken slanker
Het water donkerder
In de tuin
cyclaam met sneeuw hoed
Sneeuwklokje doet zijn naam eer aan.

Mijn comments op jullie posts:

Lisa: You make me smile with your comment about Huckleberry Finn!
Zem: Je hebt gelijk, vorst maakt de grond losser. En het gaat veel gemakkelijker dan met spikes. Echter vriezen doet het hier niet zoveel in Zeeland!





Reacties

  1. Wat een mooi verhaaltje, en wat een mooie foto’s...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We have had some snow like this a couple of days this past week. This morning we once again had snow on the ground but it wasn't sticking to the streets. It has been too warm here for that. Tonight maybe a little bit more. I love days when you look out and the big fat snowflakes are coming down. We walked while the snow was coming down. FUN!! Love your pictures. I think it is interesting how the water does look darker with snow surrounding it.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, hier in Apeldoorn kwam de sneeuw pas laat in de middag en helaas was het de volgende ochtend al snel verdwenen. Nu ik dit typ, hoost het en is alles kleddernat. รls buienradar gelijk krijgt wordt het donderdag en vrijdag redelijk weer met wat zon. Ik kan niet wachten, ik wil de tuin in๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sneeuw betovert als het ware de wereld: prachtige foto's kon je maken.
    Ik had hier in het donker moeten rondwandelen om nog wat verse sneeuw onder de voeten te voelen, 's morgens was alles al een dooiboel.
    Maar toch: we hadden even sneeuw, Hetty!
    Hartelijke groeen, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten