De plant verslaafde.

Januari ligt als een grote leegte voor me. Geen afspraken, geen nieuwjaarsreceptie om naar toe te gaan en weinig te doen in de tuin. Ik voel een dipje.

 

Als ik in een dip zit, dan ga ik naar het tuincentrum en koop er een plant. Planten maken me extreem gelukkig. Het kan al een onschuldig viooltje zijn om mij helemaal op te fleuren. Thuisgekomen plant ik de aankoop in een pot of ergens in de tuin en mijn dag is weer goed.  Ik geef het eerlijk toe, ik ben waarschijnlijk plant verslaafd.

 

Maar wat moet een plant verslaafde als -vanwege corona- alle tuincentra zijn gesloten? Hoe kom ik aan mijn "planten shot"? Misschien suggereren jullie me om iets te bestellen over het internet, maar dat duurt te lang. Ik wil het nu. Verslaafd zie je wel?


Een plant verslaafde moet dus creatief zijn. Daarom ga ik voor mijn "planten shot" naar...... de groenteman! Twee pastinaken op de markt en nog een zakje biologische pastinaken bij de supermarkt. Ik voel me na het kopen van de witte penen meteen een stuk beter! Pastinaken zijn “vergeten groenten”. Erg lekker hoor, maar ik plant de wortels terug in de grond. Want pastinaak bloeit in juni met prachtige gele bloemschermen. 

 

En dat laatste is waarschijnlijk ook vergeten. Maar natuurlijk niet door een plant verslaafde!


Ik wens jullie een fantastisch 2021.

Hetty 

romantische rozentuin

Volgers die zich afgelopen week hebben aangemeld van harte welkom.

Planten kopen bij de groenteman
Ik zie al iets van leven!

Mijn comments op jullie blogs:
Zem: Ik wens dat je net als het pluisje gaat zweven op de wind. Creatief en vol plannen. Een fijn tuinjaar toegewenst !
Helena: De tuin weer open in 2021, als dat eens zou lukken! Ik ga ervoor.
Jan: Jaloers op jouw helleborus. Ik kan ze niet gaan kopen helaas. De vogels, zo gezellig om naar te kijken. Wij genieten er ook enorm van.
Carina: Als het je lukt met de maretak dan laat je het toch wel weten?
Margriet: Ook voor jou de beste wensen en een heerlijk jaar in jullie moestuin. Heb je ook pastinaak?
Lisa: Best wishes for you too dear Lisa. I hope to entertain you in 2021 with my blogposts.


 




Reacties

  1. Wat een creatieve oplossing!
    Ik ga ook pastinaken regelen.
    Net als jij kan ik helemaal blij en enthousiast worden door / van een plant.
    Botanisch verslaafd, dat kun je wel zeggen.
    Wat een heerlijke verslaving hebben we, die sleept ons overal doorheen, Hetty.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Hetty you are so funny. If they sold parsnips around here I would do this in your honor. However, I never see these for sale here. I don't think they grow here due to heat and humidity.
    I am perusing seed catalogs. That is my winter pleasure. I have a couple of orchids about to push open. That is exciting too. We just need some sunny days to make it happen. It has been so gloomy here. Heavy frost here this morning... Happy New Year and a Hearty Growing Year.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ons tuincentrum heeft een soort van bloemen en plantenkraam. Livia heeft nu een kalanchoe op haar kamer. Zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dus het zelfde probleem. Liep van middag ook al door de tuin om te kijken of ik al iets kon doen. Moet de appelboompjes en de kiwi nog wel snoeien maar durf dat nog niet omdat er toch wel wat vorst aankomt.
    Wel een leuk idee met de pastinaak. Ik heb aardperen (ook een vergeten groente) in de tuin. Niet om te eten maar ook voor de gele bloemen die eraan komen.
    Mocht het lukken met de maretak dan ben jij de eerste die het hoort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pastinaak hebben wij ieder jaar wel in de tuin, maar dat je hem zo uit de winkel weer in de grond stopt om hem te laten bloeien! Ik wist wel van winterpeen dat die mooi gaan bloeien, was er vorig jaar een paar vergeten. Pastinaak is net zoiets, ik heb er nog een paar liggen maar mijn kleinzoon vindt ze ook erg lekker.......

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten