Licht aan, licht uit.

 

Laatst heb ik met mijn schoonmoeder de kerstafdeling van een tuincentrum bezocht. Aangekomen bij de kerstverlichting duizelt het ons. Warm licht, gekleurd licht, koud licht, clusterlicht, bolle of platte lampjes, 80, 160 of 360 lampjes? Er is geen einde aan de mogelijkheden. En als je denkt dat op dit gebied alles is uitgevonden, blijkt er toch iets nieuws. Buitenverlichting op batterijen met daarbij een timer.

 

Dat is wat voor mij! Eenvoudig een paar potten op het terras verlichten zonder snoeren waarover je in het donker kan struikelen. Ik zie mogelijkheden. Het doosje met de 50 led lampjes uit Anna's Collection gaat mee in de winkelwagen.

 

Thuisgekomen stop ik drie AA-batterijen in het waterdichte doosje en voilà, de verlichting gaat aan. Ik druk nogmaals op het knopje en de timer is geactiveerd. Het lichtsnoer gaat nu acht uur branden en daarna 16 uur uit.  Het staat heel gezellig op het terras. 

 

En er is meer nieuws. 

 

Bij H&M home, -ik word niet gesponsord maar deel graag mijn bevindingen met jullie- heb ik twee waxinelichtjes op batterijen gekocht.  Deze nep lichtjes werken volgens hetzelfde principe; 8 uur aan en 16 uur uit. Het waxinelichtje werkt op een grote platte knoopbatterij. In een windlicht zien deze lichtjes er bedrieglijk echt uit. De "vlammetjes" flakkeren zelfs een beetje.

 

Alles top! Echter… er is ook een kanttekening.

 

De verlichting vraagt erg veel van de batterijen. In twee weken tijd zijn de drie AA-batterijen van het irritante roze konijn al uitgeput. Ook de platte knoopbatterijen van de waxinelichtjes moet ik regelmatig vervangen.

 

Het leek zo fantastisch. Maar zoveel batterijen te moeten inzetten, daar zet ik een vraagteken bij.

 

Licht aan? Licht uit!


Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

Volgers van harte welkom en veel leesplezier.

Cyclamen met kerstverlichting.
De potten op het terras bij het keukenraam
Als het schemert ........
.... ziet het er gezellig uit.
De waxine lichtjes op batterij zijn wel brand veilig. Het is net een echt. 
In de bloemenvaas hang ik in december een lichtsnoer.

Mijn comments op jullie posts:
Lisa: We don't regret to walk every week instead of sweating in the gym. We feel privileged to live in such a beautiful neighbourhood.
Sheena: Totally agree. We feel the benefits for the brain and the soul! What is the name of your blog?
Carina: Dank je voor het compliment. We genieten enorm van de buitenlucht. 
Margriet: Leuk om jullie onze omgeving te laten zien, zoals jij dat ook doet! Je vraagt of ik ieder jaar de druiven zwavel. Inderdaad, ik doe het ieder jaar in het voorjaar. Tip van mijn vader: voordat de knoppen gaan schuiven moet het klaar zijn.
Zem: Heerlijk is het om buiten te zijn, maar dat hoef ik jou niet te vertellen!
 


Reacties

  1. Ze slurpen batterijen - dat zou voor mij ook een bezwaar zijn - maar het effect is wel prachtig in de potten en bij de vazen!
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Maar inderdaad die batterijen hè ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, ik heb ook al zo'n pakje met 10 batterijen bijna verbruikt want ze gaan wel snel leeg..........Echte kaarsjes op mijn balkon is geen optie op 10 hoog, die waaien meteen uit.
    Hetty, ik wil je graag nog wat vragen over de druiven met zwavel behandelen. Doe je dat nog steeds ieder jaar? Ik wil het dit jaar ook gaan doen gezien de ziekte oid in mijn rode druiven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten