Typisch februari.

romantische rozentuin in de lente
Typisch februari. Elke dag werk ik wat in de tuin. Ik snoei de rozen en knip de dorre planten resten af.  Er staat geen druk op. Alles wat ik vandaag doe kan morgen ook. Verder heb ik de zwarte containerpotjes netjes opgeborgen. Soort bij soort. Dat doe ik ieder jaar in februari.

Wanneer ik door de tuin loop zie ik overal bloemen verschijnen. Kleine vlekjes kleur tussen al dat bruin. De eerste anemonen openen zich zodra de zon erop schijnt. De vroege narcis 'Jetfire' bloeit samen met Iris reticulata. Typisch februari. 

Riddersporen ( Delphinium) toveren een blaadje boven de grond. Slakken zijn er vroeg bij en eten steeds de verse ridderspoor blaadjes op. Nu ik er slakkenkorrels bij heb gestrooid kunnen de riddersporen het winnen van de slakken.Typisch februari. 

En zoals ieder voorjaar heb ik verleden week een bezoekje gebracht aan Vreeken's zaden. Daar heb ik mijn  favoriete poot aardappelen Alan Pilot gekocht. Een romige aardappel die heel vroeg geoogst kan worden. Echter in deze winkel volgepakt met zaden is het onmogelijk om alleen met pootaardappelen naar huis te gaan. 

Ik ben als een kind in een snoepwinkel en snuffel tussen de rekken vol verleidingen. Impuls aankopen? Zeker weten! Lathyrus neem ik mee en paprika zaden. Goudsbloemen? Waarom niet, zo lekker knal oranje! Wat bezield me vraag ik me af als ik weer buiten sta. Het moet wel voorjaar zijn.

Ook dat is typisch februari. Mijn tuinhoofd is niet voor rede vatbaar!
Fijne week.
Hetty
Nieuwe volgers leuk dat je erbij bent en veel leesplezier.
lente tuin
Typisch februari. Ieder jaar opnieuw bloeit Iris reticulata.
narcis spoirot
 Een verdwaald plukje narcissen 'Spoirot'.
aardappelen spruiten
Typisch februari. Aardappelen liggen te spruiten in de schuur voor het raam.
crocussus in gras
 Krokussen bloeien eindeloos in het gras. 
rozenblad
Typisch februari. Rozen zijn gesnoeid.
Anemone blanda.
Anemone blanda. Zodra de zon schijnt gaan de bloemen open.
riddersporen
 Typisch februari. Riddersporen lopen uit. In het bloempotje zitten de slakkenkorrels.
boompioen knoppen
 Boompioen laat de bloemknoppen zien.

Mijn comments op jullie posts:

Lisa: What's in a name! Just enjoy the beautiful snowdrops. Love the first picture of your post. Is that you?
Jan: Niet piepen over die folly.  Je hebt het zomaar in elkaar gespuugd. Daar weet Dennis wel raad mee! Gewoon opnieuw beginnen.
Allison: Lovely snowdrop post! A snowdrop garden just what I always wanted.
Zem: Ik ben natuurlijk groen van jaloezie bij het zien van 20 mussen in jouw tuin. Maar misschien moet ik ook eens zo'n silo kopen als jij hebt. Het valt me op dat deze een bredere rand heeft om op te landen. Misschien is dat het!




Reacties

  1. I love that little bit of lawn with all of those crocus blooming in it. It looks so cheerful. Not much blooming here yet. No crocus that is for sure. It won't be much longer though. If my garden was as far along as yours I would be so excited too. I would want to be sowing seeds in the garden. Too early here.
    Yes, that is me and my Mother in the picture on my blog. We were standing beside her flower garden. I was probably about 5 or 6 years old. I am not sure.
    Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten