DIY. 1, 2, 3, rotstuin.




Herken je dit? Soms heb ik een enorme drang om nieuwe planten te kopen. Niet dat ik gebrek aan planten heb, maar ik wil gewoon iets anders. Voor de “heb”. 

Bij de ingang van het tuincentrum waar ik regelmatig kom, zie ik al meteen een partij sedums staan. Ze komen zo van de kweker. Wat zien ze er lekker fris uit. Daar kan ik iets mee. Ik koop de hele tray; 12 planten. Uiteraard heb ik al bedacht wat ik ermee ga doen. Het wordt een rotstuin op mijn tafeltje.

Eerder heb ik al verschillende andere tuintjes gemaakt op deze tafel. Zo heb ik een keer een grastafel met viooltjes gemaakt, een bloementafel en een sneeuwklokjes tafel. Maar dit keer wordt het een rotstuin. 

Op het oude tafeltje heb ik een dienblad dat precies de maat heeft van het tafelblad. (Ik heb lang gezocht naar de juiste maat!) Dit dienblad zorgt ervoor dat het water niet meteen over de tafelrand loopt. 

Bij een rotstuin horen kiezelstenen. Die heb ik nog bewaard uit een vorig grindpad. Ik leg ze op de bodem van het dienblad. Vervolgens schep ik er wat potgrond op en plant de sedums erin. Maar ik mis iets….... Grote stenen voor het contrast! Ook die heb ik in depot. Ik heb ze een keer meegenomen van vakantie. Eindelijk komen die stenen van pas. Deze stenen liggen - minstens 25 jaar- te wachten op een ingeving. Ik drapeer ze om de planten en daarna strooi ik er nog wat fijn grind over. 1, 2, 3, klaar is mijn rotstuin.

Klaar in 15 minuten. Maar je moet natuurlijk wel net als ik, heel veel spullen in depot hebben!
Fijne week
Hetty


Een tray met sedum
Tafeltje met dienblad en kiezelstenen
Inplanten.... In een kwartiertje klaar!
Ik ben er blij mee!

Andere voorbeelden van mijn tafeltje:
Hier met viooltjes
Het hagelt! Een ander voorjaar met een mand erop.
Het kan ook met Sneeuwklokjes.....
Of in de zomer met een eenjarigen in een pot
Zoveel variatie, krijg je al inspiratie?

Blog volgen?
Klik op abonneren en vul je email adres in. Feedburner stuurt je meteen een email bericht. Let op, soms zit deze in de spambox. In de mail van Feedburner zit een link. Die moet je aanklikken. Daarna krijg je automatisch bericht als ik een blog post. 
Nieuwe volgers van harte welkom en veel leesplezier.

Reacties

  1. Je hebt er een prachtige combinatie van gemaakt! En de andere composities op de foto's zijn ook prachtig.
    Ik moest lachen toen ik las dat je het één en ander in depot hebt.
    Zeer herkenbaar, je wilt niet weten wat ik allemaal bewaar aan zand, stenen, grind, hout en joost mag weten wat meer.
    En Hetty, zo zitten we nooit om iets verlegen, dat blijkt wel uit jouw post.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your new rock garden is beautiful. I love the rocks you have collected while on vacation. I too do this. It is fun when you finally find the perfect place to display them. The tray for your table is perfect. I like they way you change the table according to your mood and time of year. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf gedaan hoor. Wat een 'veelzijdig' tafeltje. Ja, wie wat bewaard heeft wat. Hier ook zo...van alles wordt mre.naar huis geleept...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten