Boeket uit eigen tuin.

Het is heerlijk toeven in de tuin. De zon schijnt nog volop. De rozen beginnen aan hun laatste bloeiperiode. Ook de dahlia’s doen dapper hun best. Helaas hebben ze dit jaar door de droogte niet zoveel bloemen gegeven. 

Ik bewonder ook de clematis jouiniana praecox. Ik vond hem een paar jaar terug in de planten sale voor maar 1 euro. Wat een koopje! Ja, sommige planten, hoe mooi ook, bloeien eigenlijk te laat om het voor een tuincentrum tot een verkoopsucces te maken. Tegen de tijd dat deze clematis in bloei staat worden de vakken alweer met kerstballen gevuld. Wie wil er dan nog een clematis kopen? Niemand. Behalve ik dan. 

De clematis bloeit al weken lang met een waterval aan kleine bloemen. Hij klimt niet, tenzij je hem streng over een hekwerk leidt. Bij mij slingert hij zich heel romantisch over de heg en groeit over het pad verder.

Al die bloemen….ik pak een snoeischaar om een mooi boeket te plukken. 

Boeketten. Dat is toch een geweldige beloning voor al dat werken in de tuin!
Fijne week
Hetty
Nieuwe volgers van harte welkom en veel leesplezier.
clematis jouiniana praecox
clematis jouiniana praecox in de tuin
De tuin bloeit nog volop.
Rozen en scabiosa
 Wanneer ik de vaas even in de gang zet om de kamerdeur te openen zie ik opeens magnifiek licht. Het lijkt wel een schilderij uit 1700!
Zacht roze dahlia's. Staan al jaren op dezelfde plek in de tuin. 

de clematis is zelfs in de vaas nonchalant.

My comments:
Ela: I wish I saw a bird in my garden like you posted in your blog. I keep feeding my birds and hoping for something special.
Jannibele: lovely blue colours in your garden. Beautiful pictures!
Jan: ik zag in Amsterdam ook zo’n soort hond in het wit. Misschien van dezelfde kunstenaar.
Nadezda: I never tried to hunt for mushrooms. I don't know the differece between the good and the bad. So I just buy them in the supermarket.


Reacties

  1. Your garden is a delight even at this time of year. The vase does look like a painting in the sunlight. Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten