Feest en veldbloemen.

Afgelopen zaterdag hebben we een feestje gevierd. Familie en vrienden zijn uitgenodigd. In de aanloop van dit feest ben ik druk bezig met de voorbereidingen. De schuur moet opgeruimd, ballonnen moeten worden opgeblazen, eten en drinken besteld. Met vereende krachten wordt ook een grote tent opgezet.

Bij een feest horen ook bloemen. Grote boeketten, daar hou in van. Ik kan deze bloemen natuurlijk uit mijn eigen tuin plukken, maar ik heb zin om naar de pluktuin in Sint Jan ten Heere te gaan. Het is maar een kwartier rijden van waar ik woon.

Het is heerlijk om even uit die drukte van voorbereidingen door de pluktuin te lopen met een mand en een schaar. Om te knippen wat je maar wilt. Die overvloed aan bloemen en kleuren. Ik voel me helemaal rustig worden. Thuisgekomen knip ik ook nog wat uit mijn eigen tuin en schik alles in de vazen. Het feest kan wat mij betreft beginnen.

Dan arriveren de gasten. Ze komen met de trein, met de auto, met de caravan en enkele komen zelfs met de boot! (Er zijn aanlegsteigers genoeg in Zeeland) De stemming zit er mede door het zonnige warme weer meteen in.

De stemming zit erin, behalve bij mijn bloemen. Ze hebben het taai met 30 graden in de schaduw. Ik had me de moeite kunnen besparen om ze te plukken.

De bloemen hebben niet genoten van het feest, maar wij wel. De familie is weer helemaal bijgepraat. Dank aan onze twee fantastische dochters en aan R, die zo geweldig hebben geholpen. 
Fijne week!
Hetty
Landelijk Zeeland. Boer aan het werk met zijn blauwe overall tussen de blauwe bloemen. 
 Wat een overvloed......
 ... al die bloemen!
Ik pluk een mand vol.
Vazen vol....
met mooie boeketten.
 Het bleef nog lang onrustig in de tuin.

Ik heb helaas geen tijd gehad om op jullie blogs te kijken. Volgende week weer.


Reacties

  1. This must have been a big party. The lighting makes it look so fun. The flower farm is beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat de boeketten het niet vol hebben gehouden, als het maar gezellig was.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You have had a nice party, Hetty. I love bouquets of wild flowers too.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet een sfeervol feestje geweest zij, betere ambiance kon eigenlijk niet...en het is mij ook al opgevallen, dat de bloemen die je in een vaas zet momenteel, het niet zo heel lang volhouden...ook niet die ik uit de tuin haal en gelijk in een vaas zet, terwijl een paar maanden terug, de boeketten weken goed bleven buiten in een vaas...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten