Calm after the storm.

Gelukkig is de stormachtige wind van verleden week gaan liggen. In de tuin is het een ravage van afgewaaide bladeren en takken. Ik moet steeds denken aan het liedje “Calm after the storm“, van The Common Linnets. Op het songfestival dat verleden week is gehouden hebben ze de tweede plaats veroverd. Het liedje zingt steeds in mijn hoofd:

            Oooo
            Skies are black and blue
            Thinking about you
            Here in the calm after the storm

Met het rustige weer is kan ik eindelijk mijn nieuwe foto lens proberen. Het is een macrolens, dus fotograferen met harde wind is een "no-go". Ik heb dat wel geprobeerd, maar dit resulteerde in heel veel onscherpe foto's.

Door deze lens ziet de tuin er heel bijzonder uit. De druppels van de laatste regenbui zijn meteen een mooi onderwerp. Als je van dichtbij kijkt, lijken gewone dingen helemaal uit hun verband. Sommige foto’s zijn heel abstract. Ze kunnen wel voor het decor van een toneelstuk dienen.

Ik laat jullie dit keer de macrofoto’s zien. De achtergrond van macrofoto's is altijd vaag. Daarom is er voor mij geen reden om meteen de verwaaide tuin op te ruimen. Hebben jullie dat zo al eens bekeken?

Ik wordt helemaal kalm na de storm!

                                               info over de tuin klik hier:

Bloemen worden heel abstract

Akelei

Digitalis met regendruppels.

Verwaaide baardiris. Je ziet het niet!

Bronzen venkel heel mooi na de regen.

Een paar dagen na de storm, Phacelia met een vlinder.

Baardiris, Iris germanica.

Geranium met vlieg.

Phacelia.




Reacties