De beste tuinwensen.


Gisteren heb ik de druif gesnoeid. Het is altijd het laatste dat ik in het jaar doe. Over een paar dagen begint het nieuwe (tuin) jaar. Een goed moment om terug te blikken.

Begin 2013 hadden we enorme hoeveelheden sneeuw. Daar heb ik van genoten. Maar de lente wilde niet komen. Geduld is niet mijn sterkste kant. Ik wil er niet meer over praten.

In april volgden de open tuindagen met bloembollen. Er was in het begin weinig bloei door het  koude weer. Maar in mei waren de bloembollen schitterend.

In de zomer verliepen de open tuindagen allemaal zonder regen. De tuin stond er prachtig bij. Alle tuinclubs gingen "droog over."

Schrik in september. Ik constateerde de buxusziekte in de tuin. Ik heb heel hard gewerkt om alle buxus te rooien. Op de lege plekken heb ik in de herfst nieuwe rozenstruiken geplant.

Nu is het winter, maar buiten lijkt het wel lente, zo zacht is het .Ik vind het niet erg.

Bloglezers, als ik het voor het zeggen had, dan wens ik voor het komende jaar voor jullie: 

Een klein beetje vorst in januari, om vervolgens vol gas naar de lente te koersen. Zachte regen in mei. Zon in juni met ’s avonds een buitje regen. Een zonnige zomer met veel strandweer en voor het najaar een Indian summer....

Gelukkig 2014.


                                         romantischerozentuin.nl



De tuin bedekt door sneeuw winter 2013

Mei, eindelijk lente

In juni de rozen

Najaar, buxus tuin gerooid



Reacties