De pruimenoogst.



Naar mijn mening is de pruimensoort ‘Reine Victoria’ de lekkerste die er is. Geen wonder dat we daar jaren terug een boom van hebben aangeplant.

De pruimenboom zag er dit jaar veelbelovend uit. Ondanks het ‘dunnen’ van de pruimen had ik een geweldige hoeveelheid pruimen aan de boom.

Zoveel pruimen zijn natuurlijk veel te veel voor ons tweetjes. Om geen buikloop te krijgen leek het mij een goed idee om de pruimen te verkopen aan de weg.

De verkoop verliep vanaf de eerste dag prima. Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat stopten mensen bij mijn ’winkeltje' aan de straat.  Als de pruimen waren uitverkocht, klom ik in de boom om nieuwe te plukken. Alleen de pruimen die los lieten werden geplukt. Deze zijn rijp en het allerlekkerst. Ik had heel veel tevreden klanten.

Na een week is de rust weergekeerd. Alle pruimen zijn geplukt. Rijk wordt je er niet van, maar de oude pruimenboom verdient wel een schouderklopje.

Er kwam minstens 25 kilo van af!



Voor open tuindagen zie onderstaande link:

                                          romantischerozentuin.nl

 Versgeplukte pruimen in het vergiet.

 Heel veel pruimen in de boom

Tussen de pruimen vond ik de rups van een nachtvlinder. Het is net een takje. Wat een camouflage  techniek!

De pruimenboom is weer leeg

Reacties