De zomertuin. ‘s Morgens vroeg.

Het is al enkele dagen prachtig zomerweer. Ben ik daarom zo vroeg wakker? Als ik uit het keukenraam kijk zie ik de eerste zonnestralen de tuin belichten. Wat ziet het er prachtig uit.

Ik pak de camera en ga naar buiten om foto's te maken van deze schitterende morgen. Het is stil buiten. Iedereen ligt nog op bed. 

De zon schijnt steeds op een ander stukje van de tuin. Zo is het ene moment een klaproos in de zon, het andere de geranium ernaast. 

In de pluktuin schrikken de vogels op van mijn vroege verschijning. Dat zijn ze niet gewend! Ze zijn al op zoek naar rijpe zaden om op te peuzelen. Uit de net geopende bloemen klinkt een gezoem van hommels en een enkele bij. 

Nog even genieten van de stilte in de tuin. Straks komt de drukte op gang van de vele vakantiegangers die - net als ik - naar het strand rijden.

Deze ochtend gevangen met de camera. De tuin in tegenlicht.

Voor open tuindagen zie:

                              romantischerozentuin.nl

Trifolium

Geranium 'White Ness'

Riddersporen 'Berghimmel'

Allium 'Schubertii' en roos 'Tapis Volant'

Papaver somniferum

Hostablad met waterdruppel.

Zojuist ontloken klaproos

Reacties