Ouderwetse rozen snoeien.


Begin juli zijn de ouderwetse rozen meestal uitgebloeid. Omdat ze niet voor een tweede keer bloeien is het nu de tijd om deze rozen te snoeien.

Verleden jaar heb ik enkele tot op de grond toe afgesnoeid. Ook is het mogelijk om de rozen uit te dunnen. Dan snoei ik de oudste stammen ertussenuit. Dit jaar was de roos Fatin Latour aan de beurt voor een rigoureuze aanpak. Die werd wat te hangerig naar mijn zin.

Fatin Latour heb ik tot de grond toe afgeknipt. Toen ik eenmaal bezig was heb ik ook de roos Blanche Fleur, die ernaast stond, te grazen genomen. De clematis Durandii die door de roos groeide heb ik laten staan. Die stond nog zo mooi te bloeien. Dat kan wachten. In oktober kan Clematis Durandii ook nog tot de grond toe worden afgeknipt!

Na deze operatie kaalslag heb ik alle rozen verwend met een schepje Bio rozenmest. Ook de doorbloeiende rozen ben ik niet vergeten te mesten. Dat zal ze goed doen na al die overvloedige bloei van de afgelopen maand.

Inmiddels zitten mijn armen vol schrammen en heb ik weer een kar vol snoeiafval dat naar de stort moet.

Het mag duidelijk zijn, het leven van een tuinvrouw is er niet altijd een van rozengeur en maneschijn!

Voor open tuindagen zie: 


                                 romantischerozentuin.nl

Ouderwetse rozen voor de snoei

geen ouderwetse rozen meer te zien na de snoei