De boom in!

Trouwe lezers van mijn blog zullen zich misschien nog herinneren dat ik laatst wat over composteren heb geschreven. (Ik zet de link onderin.) De op die manier verkregen compost heb ik in een vuilnisbak zonder bodem gedaan. Daar bovenop heb ik een uit zaad opgekweekte pompoen geplant. Alles eco en bio. Goed bezig Hetty.
 

Hoe is het nu met de pompoen? Is hij over het hek geklommen zoals ik me dat had voorgesteld? Of erger, doodgegaan van de droogte? Niets van dit alles. De pompoen is gaan groeien als een malle. Maar niet over het hek. Hij is zijn eigen gang gegaan zoals zo veel planten in mijn tuin. En nu zit hij in de hazelnotenboom. Ik heb gewoon niks in te brengen!

 

Tussen de hazelnoot takken zie ik al een kleine pompoen hangen. Zijn die takken stevig genoeg om het gewicht van een volgroeide Hakkeido pompoen te dragen? Ach, wie weet blijft het een mini pompoen, net groot genoeg voor een amuse. Ik zie wel wat het wordt. 


Want deze pompoen doet zijn eigen ding. Dan maar de boom in!

Fijne week

Hetty

Prachtige bloem in de pompoen.
Zo kan je het beter zien.
Daar gaat de pompoen door de hazelnoot!
Er is al een mini pompoen zichtbaar.
Zie hier hoe de pompoen door de hazelnoot groeit.

De nieuwe volgers die zich afgelopen week hebben opgegeven, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!


Wat je deze week van juni in de tuin kan doen:
Lees hier het verhaal terug over het composteren en de pompoen: composteren uit de losse pols
Knip uitgebloeide bloemen uit de border.
Heb je een pruimenboom? Vergeet dan niet om de pruimen te dunnen. Er kan van alles misgaan als je dat vergeet. Lees het hier: pruimen dunnen.
Schrijf op wat je in het najaar in de tuin wil veranderen en maak er foto's van.
Geniet van de tuin!

Mijn comments op jullie posts:
Zem: Wat een schrik je tuinkas aangevallen door de storm Poly. Gelukkig hebben je tomaten het overleefd.
Margriet: Ja, het is een opvallende kleur turquoise in de tuin. Succes met de verhuizing en ik hoop dat je nog ergens een kleine volkstuin kan vinden in de buurt. Dan maak je meteen contact met de mensen uit de buurt.



 


 

Reacties

Een reactie posten