Tuinieren in augustus Dahlia's plukken!

Vandaag heb ik me verwonderd over de dahlia's. Want dahlia's zijn super intelligent. Zodra de langste dag is geweest, gaan ze bloeien. HOE weten ze dat? 


Dahlia's. 
Ze stelen nu de show. 
Ze willen altijd opvallen. 
Ze zijn in de meest uiteenlopende vormen en kleuren.

Haal altijd de uitgebloeide bloemen eruit. Die uitgebloeide bloemen zijn gemakkelijk te herkennen. Als je er in knijpt dan zijn ze zacht. Zet dahlia's in de vaas of bewonder ze in de tuin.

Tuinieren in augustus is: dahlia's plukken.

Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

Zonnig en vrolijk!
Knip een zomer boeket.
En zet het in een vaas.
Ik moest even zoeken naar de perfecte vaas. Maar deze oude weckpot van mijn tante J is het helemaal.

Wat je deze week van augustus in de tuin kan doen:
Ga je op vakantie? Zet de potten met eenjarigen op een plek uit de zon. Of zoek iemand om ze water te geven. Je kunt ook thuis blijven!
Schrijf op wat je niet bevalt in de tuin en maak foto's. Later kan je de veranderingen voor de geest halen.
Mijn comments op jullie posts:
Cita: dat van de vraat van herten aan rozenknoppen ken ik. Hier snoepen ze er ook van. Er is niet veel aan te doen.
Margriet: Het is wel uitzonderlijk weer. Als je het niet aandurft om de lavendel te snoeien, dan wacht je nog een weekje. En die verschroeide plant, geef een plens water en hoop dat het bij trekt.
Zem:Heerlijk dat je gras eruit is. Als je ziet hoe het er overal uitziet! Ik krijg bijna zin om…. Nee hoor!
Lisa: I am sure you will find a plant like lavendel. Maybe a Salvia variety? Or is it to cold for these plants in your region?



Reacties

  1. Ik heb ook al verschillende dahlia boeketjes geplukt. De tweede foto kun je zo afdrukken en inlijsten, mooi! Met de lavendel heb ik toch nog gewacht.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hetty, ken jij deze rozenkweker ?
    https://www.rosenhof-schultheis.de/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. https://www.rosenhof-schultheis.de/daten/main/Schultheis_Onlinekatalog_22.pdf
    normaal koop ik bij https://www.praskac.at, maar die heeft niet veel wildrozen, ik begin wildrozen in een bloementuin steeds mooier te vinden

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten