Wanneer de open tuindagen voorbij zijn...


De open tuindagen liggen weer achter ons. Het weer werkte mee, het was droog en zonnig. Op zaterdag stond er wel een keiharde oostenwind, maar dat hield de bezoekers niet tegen. Ze rijden tegenwoordig bijna allemaal op de e-bike! Het waren fijne dagen met veel belangstellenden. Wat hebben we deze gezelligheid gemist tijdens de corona lockdowns.

 

Dit jaar veel bezoekers uit de buurt. Wellicht omdat er een artikel over mijn tuin in een regionaal blad is verschenen. Dat artikel is goed gelezen. Bedankt Marit!

 

Opmerkelijk dit jaar; er zijn weer jonge mensen in de tuin. Ik signaleer zelfs kinderen en kinderwagens. Een nieuwe generatie tuinvrouwen/mannen! Die zijn natuurlijk allemaal gaan tuinieren tijdens de corona lockdowns. Dat doet me goed. 

 

In de schuur aan de koffietafel is veel gelachen. Ieder schuift aan in de banken, jong en oud, toeristen en locals. Frans, Duits, Engels, Zeeuws en Nederlands, alle talen worden er gesproken. Geeft niks, als je van bloemen houdt dan spreek je dezelfde taal. Veel dank aan mijn dochter Y en vriendin N voor de hulp bij het serveren van de koffie.

 

Wat leuk om de volgers van mijn blog te ontmoeten die de moeite hebben genomen om langs te komen. Het was enig jullie te ontmoeten en te horen wat er bij jullie leeft. Voor degene die de reis niet konden maken zijn hier de foto’s van de tuin. 


Fijne week

Hetty


romantische rozentuin

Nieuwe volgers, van harte welkom op mijn blog en veel leesplezier!

















Wat je deze week van april in de tuin kan doen:

Pioenen en andere vaste planten die steun nodig hebben, steek de stokken erbij voordat de planten omvallen.

Ga op zoek naar eenjarigen voor in de potten op het terras. Oppassen als je in een omgeving woont waar het 's nachts nog vriest. Zet je aankopen dan een nacht in de garage of dek ze af met vliesdoek. 

Top de Lathyrus op 10 cm hoogte, om zodoende stevige planten te krijgen.


Mijn comments op jullie posts:

Margriet: Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met je tulpen uit de kelder.

Lisa: I wish I could sent you some sunshine. Maybe my tulips can uplift you a little.







 

Reacties

  1. Hetty, your garden is gorgeous! I love seeing all this color. I am so glad you had such good weather. It sounds like you had good help and a wonderful open garden.
    We have had some warmer weather this past week. I even saw my first butterfly in the garden. The Bumble bees are staking claims. We are headed to another cold spell but that should be the last one. At least I am hoping. Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tuin heb je, Hetty! Het zal genieten zijn geweest met al het bezoek. Ik geniet dan toch mee via je blog.!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten