Tuinieren vanuit de luie stoel, rozen.


In December vind ik het niet nodig om in de tuin te werken. Tijd voor reflectie, tuinboeken lezen en plannen maken. Het tuinieren gaat deze maand vanuit mijn luie stoel.
 

In de zomermaanden- als de tuin op z’n mooist is- ben ik elke dag druk aan het werk. Ik geniet ervan hoe de tuin er uit ziet. Echter als ik in deze tijd van het jaar door de computer scrol en naar de foto’s kijk, lijkt het allemaal veel mooier! Is het echt zo geweest? Ik kan het bijna niet geloven.

 

Daarom post ik in deze donkere decembermaand elke week wat tuinfoto’s van afgelopen zomer. Op die manier houden we de moed erin nu de tuin er buiten donker en saai uitziet!

 

Vanuit mijn luie stoel stuur ik jullie deze week de roze rozen uit de achtertuin. 

Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

Nieuwe volgers wat leuk dat jullie de moeite hebben genomen.Welkom!

Over de rozenboog rosa Jasmina
Over de rozenboog rosa Jasmina
Rosa Medley soft pink
Rosa Medley Soft Pink
Vaste lupine met juffertje in het groen
Vaste lupine met juffertje in het groen
de rozenboog  met rosa Jasmina
 de rozenboog  met rosa Jasmina
De ouderwetse roos Great Maiden's Blush
De ouderwetse roos Great Maiden's Blush
Rosa Constance Spry
Rosa Constance Spry
Romantische rozentuin rosa Constance Spry over de rozenboog
Rosa Constance Spry over de rozenboog
Rosa Boscobel
Rosa Boscobel
Lavendel en Geranium Rosanne
Lavendel en Geranium Rosanne
Lupine, de witte roos in de achtergrond is Maria Mathilda
Lupine, de witte roos in de achtergrond is Maria Mathilda.

Mijn comments op jullie posts:
Marjolein: de Kärcher gebruiken tegen de bloedluizen? Ik vind het geniaal.
Marthy: Oost, west, thuis is het ook best! Maar straks in Frankrijk zeg je weer tegen je man: wat wonen we mooi!
Lisa: What about some summer flowers from my garden to get away from the mundane and to recharge your soul?
Margriet: Om lang en slank te zijn is het goed om meer naar onze schaduw te kijken in plaats van in de spiegel!
Zem: Ook zomerbloemen maken het verschil in deze sombere dagen. Daar knap je van op nietwaar?





Reacties

  1. Amai deze foto’s doen deugd Hetty! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij mag het best nog een poosje winter zijn, tijd van rust en reflectie. Maar als ik deze foto's zie.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van jouw foto's word ik vrolijk, Hetty!
    Ook ik snap haast niet dat de zomer en het voorjaar in de tuin zulk een vrolijke weelde hebben opgeleverd in de tuin. Als ik nu kijk is het toch wel een trieste, dorre boel.
    Als ik dan denk aan de bijzondere tomatenrassen, die ik volgend jaar ga zaaien en opkweken, word ik weer blij. De zaden heb ik al in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's, ik krijg meteen zin in het voorjaar.Laat dat dan direct na de feestdagen maar beginnen.......Vanmiddag reden we even naar onze tuin, alles is dor of kaal en je kunt je alle kleuren en geuren bijna niet meer voorstellen. Goed dat we foto's hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I absolutely adore these photos. Your garden is indeed a floriferous, colorful and very uplifting to see since it is gloomy here. I am sitting here awaiting our first possibility of snow. Have a colorful week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten