Bloembollen bestellen.

 

Afgelopen week lag ik nog op het strand. Midden september! Onder de parasol moest ik een belangrijke beslissing nemen. Want de bloembollen moeten worden besteld. Zou ik dit… of toch dat… is het niet te weinig? Maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en mijn bestelling geplaatst.

 

Nu dat klaar is kan ik me verder op de andere karweitjes richten. De border in de voortuin is inmiddels helemaal ingeplant. Daarvoor ben ik verschillende keren naar het tuincentrum gereden. Steeds met nieuwe ideeën. Ook heb ik naar een boom geïnformeerd. Erg benieuwd of dat gaat lukken. Het is sowieso een waagstuk, want de beoogde boom is niet helemaal winterhard. 

 

De enorme tomaten oogst heb ik in de oven gedroogd. "Zongedroogde" tomaten uit eigen oven zijn van een heel andere dimensie dan de gedroogde tomaatjes die je in de supermarkt koopt. Ik kan het jullie aanbevelen. 

 

Voor de belangstellenden het recept:

Snij de tomaten in kleine stukjes en verwijder de zaadlijsten.

Dep ze droog met keukenpapier.

Braadslee bedekken met bakpapier.

Bestrooi de tomaten met zeezout en doe er wat tijm bij.

Oven op 125 graden

1 uur in de oven, daarna tomaatjes keren en nog een uur in de oven.

Doe de tomaatjes in een schoon jampotje.

Giet er olijfolie overheen.

Bewaar in de koelkast.

 

Terwijl de tomaten in de oven drogen heb ik het schelpenpad onkruidvrij gemaakt, een randje stenen erlangs gelegd en samen met mijn man (waarvoor dank) vijf kisten peren uit de boom geplukt. 


Want als over een paar weken de bloembollen komen moeten al die karweitjes klaar zijn!

Fijne week

Hetty

romantische rozentuin

De nieuwe volgers van deze week hartelijk welkom op mijn blog.

Tomaten drogen in de oven: eerst in stukjes snijden
Na een uur zien ze er zo uit. Draaien en nog een uur.
Daarna in een schoon jampotje en afvullen met olijf olie.
Het pad voor....
.......en na! Met een klein randje stenen erlangs.
Ook om de hoek van het huis ziet het schelpenpad er piekfijn uit........
En de bloembollen voor deze plek zijn besteld.
Tulpen, bestel ze nu.......
.........Want zonder bloembollen kan het wat mij betreft niet!

Mijn comments op jullie posts:
Lisa: No picking garden in your surrounding? It 's time you start one!
Zem: Ga jij nog bloembollen planten?
Jan: Wel een heel bijzondere knotwilg hebben jullie geplant.
Thuul: Leuk dat je ook bloembollen gaat bestellen. De folder die je op de foto ziet is van Gebr. Deen.












 

 

 

 



Reacties

  1. Welke boom heb je op het oog ?
    Ik heb pas een Albizia geplant.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your path looks neat and tidy. The stone edging really sets it off nice. I also have bulbs to plant. It is so dry here that the flower beds are hard. Difficult to plant when it is like this. Hopefully the fall rains will start and soften the soil so it is easier to plant. Have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer hier nog eens een reactie te posten. Want ik ben een trouwe lezer maar reageren, lukt me hier niet.
    Mmm, die tomaatjes zien er héérlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hetty, ik sla dit jaar over met het komen van bollen: ik heb zoveel bollen, die goed terugkomen, ik zou geen plekje meer weten voor iets nieuws nu.
    Ik ben benieuwd naar jouw kuezes.
    Trouwens: heb jij een soort kasje voor de tomaten? En zo niet, wat was jouw meest gezonde en meest dragende tomaten variëteit?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hetty bij wie bestel je de bollen, Die groene catalogus komt me bekend voor, maar
    het is voor mij jaren geleden dat ik grote hoeveelheden bestelde.
    Wordt wel eens weer tijd.
    Thuul

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten