Tuinieren in juli, pak de schaar!

Ben je van plan op reis te gaan? Dan is het een goed idee om, voordat je vertrekt, de tuin geraniums af te knippen. In de tijd dat jij lekker vakantie viert, groeien de geraniums weer aan. Bij terugkomst heb je een mooie groene plant. Tenminste, als je niet te kort op reis gaat!

Ik ben gewoon thuis, maar heb de tuingeraniums toch afgeknipt. Het lijkt wel alsof er een orkaan heeft gewoed in de tuin. Er zijn grote lege plekken ontstaan. Ik verbaas me ieder jaar over de tomeloze groeikracht van geraniums. Want de geraniums die ik een paar weken geleden al heb gekortwiekt zijn nu opnieuw helemaal fris en groen. Dus pak de schaar, ook als je niet durft, want het komt goed. Zeker nu er steeds een buitje regen valt!

Om jullie niet te vermoeien met foto's van lege plekken in de border, ben ik met mijn macro lens door de tuin gekropen. Op die manier zie je niets van de kaalslag die er heeft plaats gevonden hier. Door de lens verbaas ik me hoe mooi het nog is. Zeker met de regendruppels op de bloemen.

Voor alle bloglezers die op vakantie gaan, een goede reis toegewenst. 

En de thuisblijvers…….Geniet van je tuin!
Fijne week
Hetty
De nieuwe volgers van deze week hartelijk welkom op mijn blog.
romantische rozentuin.
Afgesnoeide geraniums.
Geranium Splish-splash
Nu nog mooi, Geranium Splish-splash. Deze snoei ik later.
Geranium versicolor
Geranium versicolor, deze kan nu zeker weg worden gesnoeid.
Allium Sphaerocephalon met onbekend insect.
Met de macro lens in de regen, Allium Sphaerocephalon met onbekend insect. 
Dierama met regendruppels
Dierama met regendruppels 
Dierama
Dierama altijd elegant gebogen.
Hypericum en roos Golden border
Hypericum en roos 'Golden border.'
Phlox 'Blue Paradise'
In de regen toont Phlox 'Blue Paradise' haar prachtige blauwe kleur.
roos Frühlingsduft
De tweede bloei alweer voor roos Frühlingsduft.
Venkel met regendruppels.
Simpel en mooi; Venkel met regendruppels.

Mijn comments op jullie posts:

Zem: Fantastisch die vlinderstruik. Jouw advies om minder te snoeien komt wel grappig over na mijn verhaal hierboven! Wat je hebt opgemerkt over vlinders heb ik deze week ook gedacht. Ik zie koolwitjes, een enkele atalanta, maar dan hebben we het gehad. Geen gier of gif, maar hier heel weinig vlinders. Ook in de natuur. 
Marfotografie: Geen rozen in de tuin? Vlug op zoek naar een rosarium! Neem je fototoestel mee en volg je neus. Want een roos zonder geur dat is helemaal niks.
Elly: Wat een prachtige collages heb je gemaakt. Heel inspirerend. en dan de doordenker, 'uit de grond van je hart groeit altijd iets moois", daar kan ik me helemaal in vinden. 


Reacties

  1. Mooi zijn de foto's van de bloemen met al die druppels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I so agree with you regarding roses without fragrance. Today I dug out a yellow climbing rose that just doesn't live up to any rose standard. It died back almost to the ground. It has never been healthy. I finally got the nerve to rip it out. Your idea of cutting back geraniums sounds good to me. I have never done that. I might give it a try. I am not going on vacation any time soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker nat in je tuin, Hetty!
    Het doet de tuin goed, maar hier liggen ook veel planten plat over de paden. Vooral geraniums ; - ) Ik doe zoals jij: ik knip geraniums, die uitgebloeid raken, ook af. Ze herstellen zich razend vlug en geven meestal nog een mooie nabloei. Heerlijke planten zijn het!
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten